MOMO │YORUM



Görsel alıntıdır. 
Kaynak; KAYIP RIHTIM


Zaman, yaşamın kendisidir. Ve yaşamın yeri yürektir.
 
Momo, büyük bir kentin tiyatro harabelerinde yaşayan küçük bir kızdır. Buldukları ya da kendisine hediye edilenler dışında hiçbir şeyi yoktur. Ancak olağanüstü bir yeteneği vardır: Momo, muhteşem bir dinleyicidir ve bunun için oldukça bol zamanı vardır.

Bir gün hayaletimsi topluluk “duman adamlar” ortaya çıkar. İnce hesaplı planlar kurup insanların zamanını çalarlar. Onları durduracak tek kişiyse Momo’dur.

Momo elinde bir çiçek, koltuğunun altında bir kaplumbağa ve gizemli Hora Usta’nın da yardımıyla koskoca duman adamlar ordusunun karşısında tek başına durur. Acaba Momo, zamanı çalan adamları tek başına alt edebilecek midir?
______________________________________

#kitapyorumu || MOMO


"Bütün yaşam bir hikayedir ve biz de onun içindeyiz."

Momo, beni zorlayan ve aslında yorum yapmak istemediğim bir kitaptı. Ama kitabı bitirince bir kaç şey söylemek istediğime karar verdim.

Momo, tiyatro harabelerinde yaşayan küçük bir kızdır. Ben başta erkek zannediyordum. Kapağa bakarsak öyle ama, sonra kız olduğunu öğrendim.Kimsesi ve hiçbir şeyi olmayan bir kız. Ama bir özelliği var. O da iyi bir dinleyici olması.

Momo iyi bir dinleyici olduğu için yanına bir çok insan geliyor, dertlerini anlatıp gidiyor. Momo ise sadece dinliyor. Günümüz problemlerinden biri olan "karşımızdakini dinlememe" sorununu Momo'nun bu özelliği alt ediyor. 

Momo'nun bir çok arkadaşı var. Kitap içinde bir çok kısa öykü ile karşılaşıyoruz. Momo ve arkadaşları birbirlerine hikaye anlatarak, canlandırarak günlerini geçirirken bir gün ortaya zaman hırsızı olan "Duman Adamlar" çıkıyor. Bu Duman Adamlar insanların zamanlarından tasarruf adı altında aslında onların zamanlarını çalıyorlar. 

İnsanların kısa zamanda yapacak o kadar işleri oluyor ki bu Duman Adamlar sayesinde artık eskiden yaptıkları şeyleri yapamaz oluyorlar. Daha mutsuz, daha sinirli ve daha huzursuz oluyorlar. Derken bir gün Momo Hora Usta ile karşılaşıyor. Ve bu ikili tüm insanlığı kurtarmak için Duman Adamlar'a karşı savaş açıyorlar.

Sonuç ise kazanıyorlar. İnsanlara zamanlarını geri veriyorlar ve her şey eskisi gibi kaldığı yerden devam ediyor. İnsanlar artık daha mutlu ve daha huzurlu..

Yazarın fantastik ögelerle ve masalsı anlatımıyla vermek istediği mesajı takdir ediyorum. Ama okurken çok sıkıldım. Kısa bir kitap olmasına rağmen beni yoran bir kitap oldu. İçerisinde sevdiğim kısımlar elbette oldu. Özellikle Momo'nun kaplumbağa ile olan sahneleri, diyalogları çok hoşuma gitti.  Ama onun dışında beni biraz hayal kırıklığına uğratan bir kitap oldu. Çünkü bu kitap için çok umutluydum. Çıktığı günden beri deli gibi merak ediyordum. Ama ne yazık ki aradığımı bulamadım.
Pinterest shareGoogle Plus share

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI