KGBT 9. Tur || Benzemez Kimse Sana || Yorum


Yorumuma geçmeden önce kitabın konusundan kısaca söz edecek olursam; Esme bir radyo radyo programı yapıyor. Ve günün birinde bir adam onu arıyor ve Esme adama vuruluyor. Sadece sesiyle sizi etkileyen bir adamı sevebilir misiniz? Ya da hiç görmediğin birini aklınızdan çıkarabilir misiniz? Bu soruların yanıtlarını kitabı okurken almış oluyorsunuz. Dağlar ise otuzlu yaşlarda bir psikologdur. Bir gün bu ikili buluşmaya karar veriyorlar ve ondan sonrası ise film gibi. Görüşmeler, buluşmalar, kalp kırıkları, ayrılıklar ve yeniden bir araya gelmeler... Son noktayı ise Dağlar'ın Esme'yi yüz üstü bırakması ile son buluyor.


Ahh Dağlar ahh! Yaktın, darmaduman ettin beni! Sen nasıl adamsın nasıl! Seni sevdiğimi söylemek isterdim ama öyle söyleyemeyeceğim. Esme'ye yaptıklarından sonra gözümden düştün maalesef. Esme'yi bırakıp da başkasıyla evlenmek de ne demek! Dağlar'ı ilk başlarda sevmiştim aslında ama dengesiz halleri beni çileden çıkardı. Esme de yüreğine söz geçiremedi ateşe atladı resmen. Sonucunda ne oldu; hastalıklar silsilesi başını bırakmadı. Sevdiği adam gitti bir başkasıyla evlendi, Esme ise öylece kalakaldı. Esme'ye yapılır mı bu Dağlar! Yapılır mı?

Kitabı okurken "Esme Dağlar bu dağlarda" diye mırıldandım durdum. Doğrusu "Gezme Ceylan bu dağlarda" olacak ama ben kendime göre yeni bir versiyon oluşturdum :D Karakterlerin adı sıradan isimler olabilirdi, ama yine de isimlerin farklı oluşu kitaba yaratıcılık katmış. Bunu göz ardı etmemek gerek. 

Seda Özay'ın kitapta şarkılara yer vermesi de çok hoştu. Şarkıların isimlerini not edip aralarından bazılarını dinlediğim de oldu.  Esme'nin radyo programı yapmasına da özendiğimi itiraf ediyorum, bende yapabilir miyim ki.. Neden olmasın? :D (Tamam daha fazla uçmuyorum.) :D 

Esme'ye başlarda biraz kızdığımı itiraf ediyorum. Yani sen 22 yaşlarında gencecik bir kızsın.. Dengesiz bir adama kapılmakta ne demek? Esme'yi durdurmak istediğim yerler oldu.. Ama söz konusu aşk olunca engel tanımıyor.. Esme her şeyi yaşayarak öğrendi. Bebeğini kaybedişi, kalp kırıklıklarını, ihaneti..  Ama yine de vazgeçmedi. Bebeğinden vazgeçti ama aşkından vazgeçmedi..

Ve bu aşk en sonunda Esme'yi tüketti. Dağlar ise hayatına hiç girmemiş gibi çekti gitti. Esme keşke bebeği aldırmasaydı dediğim oldu. Ama Dağlar bebeği kabullenir miydi, ona babalık yapar mıydı, orası muamma.. Ama o masum bebeğin hayattan koparılışına üzüldüm. Her şey daha farklı olabilirdi belki.. Bilemiyorum.. :/ 

Beni yer yer kızdıran yer yer hüzünlendiren bir kitap oldu Benzemez Kimse Sana.. Bir kaç saat içerisinde bitirdim. Bazı onaylamadığım şeyler vardı. Ama onun dışında bir farklılık arıyorsanız önerebileceğim bir kitap...
Pinterest shareGoogle Plus share

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI