Tuğba Y. Mazer || Yazar Röportajı


1. Öncelikle röportaj teklifimi kabul ettiğiniz için teşekkürler. Klasik bir soru ile başlayalım. T. Y. Mazer kimdir? Kendinizden kısaca bahseder misiniz? 
Rica ederim, ben teşekkür ederim. 😊 Adım Tuğba, 87 doğumluyum evli ve bir canavar annesiyim. Şu an bir yandan çalışmakta bir yandan yüksek lisans yapmakta bir yandan da yazarlık yapmaktayım. Havacılık sektöründe Pazarlama biriminde çalışıyorum. İşimi çok seviyor olsam da, gerçek aşkım hayal etmek kurgulamak ve yazmak. 😊
2. Yazarlık serüveniniz nasıl başladı? 
Hayatım boyunca çok kitap okuyan bir insan oldum. Klasiklerden başlayıp, kurgu romanlarıyla devam ettim. Bir süre sonra çok fazla fikrim olduğunu düşünüp “ben neden yazmıyorum” dedim. Tabi ilkokul, ortaokul, lise boyunca şiir, kompozisyon yarışmalarına katılmış ödüller almıştım. Sonra lise, üniversite sınavları derken yazmayı hep erteledim. İlk kurgumu üniversite sonda yazmaya başladım.
3. Wattpad'i nasıl keşfettiniz? Wattpad de sizi hikayelerinizi paylaşmaya iten etken ne oldu?
Kardeşim ücretsiz hikaye okunan bir site olduğunu söylemişti. Tabi o zaman ben o kadar yoğunum ki, uygulamayı indirsem de 5-6 ay kullanmadım. Sonra bir gün hasta oldum ve can sıkıntısından Wattpad’i kurcalamaya başladım. Baktım ki hikaye yazıp paylaşabiliyorsun, ben de denemek istedim. 😊
4. Lacivert hikayesi nasıl ortaya çıktı?
Lacivert’i yazmaya başlarken aklımdaki tek detay evden kaçan genç bir kızı konu almaktı. Ama bu kaçış dramatik değil de heyecanlı olsun istedim. Sonra onun karşılaşacağı karakter de öyle özel olsun ki, okurken büyülenelim istedim. Bu yüzden de bilimkurguyu kullanarak James Hunter’ı mükemmelleştirdim. 😇
5. Yayınevlerine yazdıklarınızı gönderiyor muydunuz? Yoksa yayınevi mi sizi keşfetti?
Ephesus’dan başka bir yayınevine göndermedim. Açıkçası hemen kitaplaşsın da istemiyordum. Ama sonra bir şans oldu ve yayınevi sahibim sayın Mustafa Bey ile bir araya geldik, gerisi malum. 😊
6. Kurgularınızı oluştururken hangi aşamalara dikkat ediyorsunuz?
Her ayrıntıya dikkat etmeye çalışıyorum. Özellikle sahnelerin gerçekçi olmasına ve kurgu dışında günlük hayattan bir kesit ise doğru olmasına özen gösteriyorum. Bu da beraberinde uzun araştırmaları getiriyor. Örneğin; bir yaralanma sahnesi sonrası tedavi sürecini mi anlatıyorum, mutlaka bu alanla ilgili birine danışıyorum. 😊
7. Tarzınız dışında farklı bir tür yazmak isteseydiniz bu hangi tür olurdu?
İstediğim her tarzda yazıyorum sanırım. 😊
8. Can Yaman ile olan serüveniniz nasıl başladı? Kitabın tasarım aşamasında neler yaşandı? Kapakta Can Yaman'ın yer almasıyla ilgili neler hissettiniz?
Lacivert nam-ı diğer James Hunter benim için çok özel. Açıkçası kitap kapağında onun olmasını istedim ve bu figürün de öylece bir stok fotoğrafı olmasını istemiyordum. Bu yüzden çok beğendiğim bir oyuncu olan Can Yaman’la iletişime geçtim. Olur da (inşallah ) Lacivert’e bir gün senaryolaşma teklifi gelirse de böylece en başından beri Can’ı James olarak düşünmüş olur, yine beyaz perdede onu izleriz diye düşündüm. 
9. Bir gün kitap çıkarma hayalleri olan hikaye yazarlarına söylemek istediğiniz bir şeyler var mı? 
Yazmaktan vazgeçmesinler ve en önemlisi acele etmesinler. Efsane olmuş diye düşündükleri hikaye belki de a
slında yazmak istedikleri gibi değildir. Şahsen benim ilk yazdığım hikaye ağır romantizm barındırıyordu. Ama sonra Lacivert ile kendimi buldum Bir de çook araştırarak yazsınlar, kolaya kaçmasınlar. 😉
10. Son olarak okuyucularınıza neler söylemek istersiniz?
Onları çok seviyorum. Yazdıklarımın ruhunu anlayan beğenen, beğenmeyen herkese sonsuz teşekkürler. Onlardan daha değerli hiç bir şey yok. ❤️
Pinterest shareGoogle Plus share

18 yorum:

  1. Mükemmel bir kitap ve yazarimizla beraber perfect😊😊

    YanıtlaSil
  2. ben kitabı aldım ve 3 günde bitirdim kitap çok güzel herkese tavsiye ederim

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel bir seri 3 sabırsızlıkla bekliyorum lütfen çabuuuuuuk 😍

    YanıtlaSil
  4. Çooook güzel bir kitap, iki kitabı da birer günde bitirdim. Lacivert amberi sabırsızlıkla bekliyorum (bir an önce çıksın artık) 😍🤭

    YanıtlaSil
  5. Bayıldım o kadar güzel bir kurgusu varki elimden düşürmedim amber lütfen yakın zamanda cıksın sabırsızlanıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amber bir aksilik olmazsa Ocak ayında okurlarıyla buluşacak. Çok az kaldııııı. (=

      Sil
    2. Tam olarak tarih bellimi amber için

      Sil
    3. Tam tarihi bilmiyorum ne yazık ki.. :(

      Sil
  6. Ilk önce ben okudum ben nasıl kardeşim okudu Kardeşim arkadaşlarına Önerdi onlar da denemek için okudular ve onlar da bayılmış 3 ün çıkmasını Dört gözle bekliyoruz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ilk önce ben okudum ben sonra kardeşim okudu Kardeşim arkadaşlarına Önerdi onlar da denemek için okudular ve onlar da bayılmış 3 ün çıkmasını Dört gözle bekliyoruz

      Sil
  7. Hayatimda okuduğum en güzel kitap lütfen bu kitabin filmi olsun

    YanıtlaSil
  8. Hayatimda okuduğum en güzel kitap lütfen kitabin filmi ciksin nolur

    YanıtlaSil
  9. Her türü okuyan biri olarak hiç bu kadar keyifle ve bu kadar bir kitabı bitiremedim ve tekrar seriyi okuycam beni hem güldürdü hem heyecanlandırdı muthis

    YanıtlaSil
  10. Kızımın rafında duruyordu merak ettim okumaya başladım ilk serisini o gece sabaha kadar uyumadım ve bitirdim hemen araştırmaya başladım ve hemen safir le amberi sipariş verdim dünyayla bağlantıyı koparıp iki günde bitirdim muhteşemdi mert ve sinemin hikayesini sabırsızlıkla bekliyorum elinize ve yüreğinize sağlık ��

    YanıtlaSil
  11. 3 kitabıda 3 günde gecede dahil okuyup bitirdim. 1 haftadir her kitabi en az 2 deda daga okudum. yeni kitabınızı bekliyorum.

    YanıtlaSil
  12. Yan kitap çıktı mı? Mike ve Sinem ile ilgili olan.

    YanıtlaSil
  13. Aşırı güzel bir kitap.Herkese tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  14. Keşke lacivert internet ortamında dizi olsa. Hayali bile muhteşem değil mi?

    YanıtlaSil

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI