Küçük Kara Balık || Bir Şeftali Bin Şeftali || YORUM



İran çocuk edebiyatının dünyaca ünlü yazarı olan Samad Behrangi çocuklara olduğu kadar büyüklere de hitap eden bir yazar. Eserlerinde kullandığı teşhis (kişileştirme) sanatı ile bir yandan coşkulu ve duygulu bir anlatıma sahipken bir yandan toplumsal sorunlara da işaret etmesi yönüyle bütün ilgiyi üzerine topluyor. Aslında işin sırrı bu kadar kısa bir öykünün her yaşa hitap etmesinde yatıyor. Bir Şeftali Bin Şeftali kitabında sevginin, emeğin, dostluğun ne olduğu üzerinde durulurken aynı zamanda toplumsal konulara da değinmeyi unutmamış yazar. Bir şeftalinin sevgi ve emek ile nasıl büyüyüp, geliştiğini, o sırada yaşadığı evreleri gözler önüne sermiş yazar. Küçük Kara Balık da ise bizleri dünyayı, yaşamı, özgürlüğü sorgulamaya itiyor.


Kitaptan sevdiğim bir alıntıyı paylaşmak istiyorum; 
"Yola düşüp gitmek, başka yerlerde neler olup bittiğini öğrenmek istiyorum. Ben bilmek istiyorum; gerçekten de yaşamak dediğimiz şey şu bir avuç yerde yaşlanıncaya kadar dolaşıp durmaktan mı ibaret; yoksa dünyada başka şekilde yaşamak da mümkün mü?"
Sonuç olarak çocuk kitabı olarak düşünmememiz gerektiğini ve her yaş grubundaki bireylerin büyük küçük demeden okuması gerektiğini düşünüyorum.

İletişim; https://www.instagram.com/hayalperestinzamanyolculugu/
Pinterest shareGoogle Plus share

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI