True Detective || Dizi Yorumu



Louisiana Cinayet Masası'nda görev yapan dedektif Rust Cohle (McConaughey) ve Martin Hart (Harrelson) bir seri katilin peşine düşerler.
Beraber çalışan ikilinin, takip derinleştikçe kendi hayatlarının da içinden çıkılmaz bir duruma gelmesi kaçınılmaz olacaktır. 17 yıl boyunca bir seri katili yakalamak için iz süren dedektifler, yıllar sonra davanın tekrar ele alınması ile beraber kendilerini sorgu masasında bulurlar.

Son zamanlarda izlediğim en sağlam dizilerden biri olduğunu düşünüyorum. Başta ön yargılıydım ama 3 4 bölüm sonra dizi bir açıldı pir açıldı. Başta yavaş bir tempoda ilerlese de dediğim gibi 3 4 bölüm sonra dizide hareket başlıyor. Bölümler  saat sürse de kendini izleten ve okuyucu merakta bırakan bir dizi. Ve ilk sezon 8 bölümden oluşuyor. Beni en çok etkileyen ve en çok sevdiğim karakter Dedektif Rust karakteri oldu. Ekip arkadaşı, ortağı Martin'i hiç sevmedim, hatta nefret ettim. İyi bir aile babası ve polis demek isterdim ama ne yazık ki öyle değil.. Ailesi  de aynı şekilde. Ailesinden de nefret ettim. Aksine bütün olayları Rust çözerken bütün kaymağı bütün tebrikleri onun alması çok can sıkıcıydı.

Rust karakteri ise son derece orijinal bir karakter. Kafa yapısı muazzam. Yani onu izlerken çözemiyorsunuz ve sizinle konuşurken sanki ruhunuzu okuyormuş gibi hissediyorsunuz. Olaylara bakış açısı şaşırtıcı ve hayranlık uyandırıcı. Polisiye dizileri normalde sevmem ama True Detective bana kendini sevdirdi. Özellikle o ost için izlenir o dizi. Çünkü mükemmel!!! Buraya jenerik müziğini ekleyeceğim, mutlaka dinleyin. Diziyi izlemeye başladığımdan beri zil sesim olur kendisi. (=



Dizinin ikinci sezonunda ise farklı olaylar ve farklı karakterler yer alıyor. Rust gibi bir karakter olmayacağı için ikinci sezonu izler miyim bilmiyorum ama şunu söylemek istiyorum ki Rust gibi bir karakteri harcadılar. Ve bunun için üzgünüm. :(

Mekan, kurgu, karakterler ve oyunculuklar bakımından hayran bırakılası bir diziydi benim için. Şimdi pek değeri bilinmiyor ama ilerde değerlenecek diye düşünüyorum. Özellikle Rust'ın düşünce yapısı Sherlok ile benzerlik gösteriyor. Sherlock severler kaçırmasın yani. (= Son olarak polisiye, gizem - gerilim tarzı dizileri seviyorsanız mutlaka bir bakın derim. (= 


(Sarı saçlı olan Martin, diğeri Rust)

Barış Özcan'ın bu güzel açıklamasını da izlemenizi öneririm. (=
Pinterest shareGoogle Plus share

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI