İtiraflarım - Tolstoy / ALINTILAR


*
İnsanı sorgulamaya iten türden bir kitap.
İnsana "neden?" sorusunu yönelten cinsten bir kitap.
Düşündürücü.

*


*
....yaşam olmasaydı , aklım olmayacaktı , bu yüzden akıl yaşamın oğludur. Yaşam her şeydir. Akıl onun meyvesidir. , ne var ki akıl yaşamın kendisini reddetmektedir ! Bu noktada bir şeylerin yanlış olduğunu hissettim.
*
İnsanın güneşin altında o kadar çabalaması sonucunda , onca emeğinin karşısında eline ne geçiyordu ? Her günü keder , her işi üzüntüydü...
*
...Sonra ellerimin yapmış olduğu bütün o işlere baktım , emek harcayarak meydana getirdiğim eserlere , bir de ne göreyim , yaptığım her iş boştu ve ruhuma sıkıntı veriyordu. Yeryüzünde onlardan elde edeceğim bir kazanç yoktu...
*
Ben hayatımın anlamını bilmek istiyorum , ama benim hayatımın sonsuzluğun bir parçası olması ona bir anlam vermek şöyle dursun , mümkün olan her türlü anlamı da ortadan kaldırıyor.
*
"Hayatın anlamı nedir ?" sorusuna alabildiğim tek yanıt şuydu ; Sen "hayatım" dediğin şeysin , sen parçacıkların rastlantı sonucu bir araya gelmesinden oluşan geçici bir şeysin. Bu parçacıkların karşılıklı etkileşimleri ve değişimleri sende "hayatım" dediğin şeyi oluşturmaktadır. Parçacıklar bir süre daha bir arada kalacak , sonra bunlar arasındaki etkileşim duracak ve senin "hayat" dediğin şeyinde , sorularının da bir sonu gelmiş olacak. Sen rastlantısal olarak bir şeyin küçük bir parçasısın . O küçük parça mayalanmakta. Küçük parça bu mayalanmaya "hayat" adını veriyor. Parça bütünden kopacak , mayalanma ve de bütün sorular son bulacak."
*
Hayata ilişkin sorularıma cevap arayışlarımda ormanda kaybolmuş bir adamın hissedebileceklerini hissettim.
*
Er ya da geç yaptığım işler , her neyseler unutulacak ve ben var olmuyor olacağım . O halde daha fazla çabalamak niye ? İnsan bu gerçeği nasıl olur da göremez ? Nasıl yaşamaya devam eder ? Şaşırtıcı olan işte budur !
*
Hayatım , birisinin bana yaptığı aptalca ve sinir bozucu bir şaka.
*
Ne istediğimi kendimde bilmiyordum ; hayattan korkuyordum , hayattan kaçıp uzaklaşmak istiyordum , ama gene de hayattan bir şeyler bekliyordum .
*
Evren sonsuz bir şeydir ve akıl olmaz bir "bütünün" akıl almaz bir parçasıdır..
*

Pinterest shareGoogle Plus share

1 yorum:

  1. Rus edebiyatının en önemli isimlerinin başında gelen, dünya edebiyatına ölümsüz eserler vermiş olan Tolstoy’un “İtiraflarım” adlı eserinde; yazarın ömrü boyunca süren hayatı anlamlandırma isteği ve Tanrı arayışı anlatılmaktadır.

    Kitaptan en sevdiğim alıntılar:

    ❝Sorular beklemezler, cevap isterler. İnsan cevap bulmazsa yaşayamaz.❞
    ❝Çok öğrenmek isteyen kişinin, çok acı çekmesi gerekir.❞

    Devamını burada bulabilirsiniz: http://www.ebrubektasoglu.com/yazi/tolstoy-itiraflarim-kitap-yorumu/

    YanıtlaSil

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI