Kötü Şöhretin Bedeli│YORUM


Görsel: Kitap Aşkım'dan alıntıdır.


#kitapyorumu

Bizdeki adıyla Kötü Şöhretin Bedeli romansında; adı bir suçlamadan dolayı kötüye çıkmış bir kontun oğlu olan Maximilian Ransleigh ve babasının ölümünden sonra at çiftliğini işletmekte kendini yükümlü hisseden Caroline Denby'nin hikayesi anlatılıyor.

İkilinin yolları bir davet de kesişiyor. Carol'un davete gitme amacı adını kötüye çıkarmak ve böylece kimsenin ona yanaşmamasını sağlamak. Amacı ise babasının çiftliğini evleneceği adamın yönetmesine izin vermemek. Babasının çiftliğini korumak için her şeyi yapmaya hazır. Bunun için kendine adı kötüye çıkmış bir eş adayı ararken yolları Max ile kesişiyor.

Max ise adı kötüye çıkmış geleceği parlak bir diplomat. Onun tek amacı ise adını kurtarmak. Ve bunun için her şeyi yapmaya hazır. Derken yolları Carol il kesişince ikili kendilerini anlaşmalı bir evliliğin içinde buluyorlar.

Başta anlaşmalı bir evlilik gibi görünse de zamanla birbirlerini tanıyıp aşık oluyorlar. Özellikle Max, Carol'un tanıdığı diğer kadınlardan farklı olduğunu görünce ona hayran kalmaktan geri duramıyor. Carol için ise Max adeta onun içini yakıyor. Max, nazik, anlayışlı, sorumluluk sahibi ve yardıma muhtaç insanlara yardım etme konusunda ısrarcı. Bu yönüyle Carol'ün kalbini çalıyor.

Carol aykırı bir karakter. Ve bu yönünü çok sevdim. O dönemin koşullarına ve şartlarına uymuyor. Tam tersi yönde hareket ediyor. Kadınların değer görmesini ve her işi yapabileceklerini göstermek istiyor. Ayrıca çok fedakar. Çalışkan ve cömert bir kişiliğe sahip. Lafını sakınmıyor. Çevresindekiler onu itici bulsa da ben kendisini, karakterini sevdim. Max ile olan ilişkileri de çok tatlıydı bana göre.. Yazarın kalemini de sevdim. Başta pek umutlu değildim ama kurgu kendini sevdirdi. Özellikle içinde böyle aykırı karakterler olunca okurken keyiften dört köşe oluyorum.

Çeviriden mi kaynaklı bilmiyorum ama okurken adapte olmakta zorlandım. Anlam kayması ve bozuklukları vardı. Redaksiyon yapılmadığı kendini belli ediyordu yani.. Bu açıdan eksi bir yön olsa da benim için severek okuduğum bir kurgu oldu. (=
Pinterest shareGoogle Plus share

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI