Okuma Etkinliği#21 || Bir Adım Sonrası Ayrılık ~ Yorum



Okuyucuyu yasa boğan vicdansız yazar yapmışlar. Zeynep Şentürk de onlardan biri.. D 

Bu kitabı bitirdikten sonra "Abi, çok iyi, yaa," diyesim geldi. Niye böyle bir ergen tiplerine girdin diye soracak olursanız bu ruh halimi psikopat yazarımız Zeynep Şentürk'e borçluyum. Hayır yani böyle kahkahalarla güldüren ve keyif veren bir kitaba bu son yakışmış mı hiç, sevgili yazarcım. Buradan yazarımızı ayıplıyorum. Okuyucu böyle psikopata bağlayan, hüsrana boğan bir son yazılır mı? Ayıp, ayıp! (=


Yazara olan sitemimi ettikten ve içimi döktükten sonra yorumuma geçebilirim. Daniel Ian Wood, bir gülüşe vuruldu ve peşini bırakmadı. Adını bile bilmediği bir kadının peşine düştü.  Eh, tüm uğraşlarına rağmen hayatının aşkını, aradığı kadını buldu. Ama kader onları hiç beklemedikleri bir sona hazırlıyordu...

Daniel Ian Wood her kadının isteyebileceği türden bir erkek. Daniel Ian Wood gibi adamlar kolay kolay yetişmiyor, kıymetini bilelim lütfen (= Gamze çok şanslı bir hatun, okurken ağzım sulana sulana okudum. Gamze ise Ian'a sahip olduğunu bilmek... (Hıh, pislik) :D James karakteri en sevdiğim karakterlerden biri.. Onun mizahi anlayışı, olaylara bakış açısı hayran bıraktırdı. Eh, Mandy'e aşık olmasaydı, şansımı deneyebilirdim. Malum Ian kapıldı. Ay, iyiler hep kapılmış, hep kapılmış. Olmuyor böyle canım, ayıp! :D 

Ian'ın Gamze için yaptıkları, Gamze'nin Ian için yaptıkları.. birbirlerine olan aşkları çok güzeldi. Okurken mest oldum. Kitabın adı her ne kadar hüzün barındırsa da oldukça eğlenceli olduğunu söyleyebilirim. Bazı kısımlarda beni kahkahalara boğduğunu söylemeden geçemeyeceği.m Yani, James gibi bir karakter varken gülmemek elde değil. :D 

Her bir karakteri ayrı ayrı sevdim. Yazarın kalemi de oldukça akıcıydı. Kurgusu da bana göre zekiceydi bence. İyi düşünülmüştü. Yani, kaç tane kitapta gördünüz ki, bir gülüşe vurulup onun peşinden giden bir adamın aşkı arayışını.. Ah, bu arada söylemeyi unuttum. Ian bir oyuncu, Gamze ise bir hostes. Şimdi diyeceksiniz, bunlar nasıl bir araya geldi. Malum biri Türk biri Yabancı..Eh, bunun cevabı satırlarda.. Gidip bu koşu bu kitabı edinin. (= 

Ian'nın Gamze'ye olan aşkı o kadar derindi ki okurken duygulandım. Yani Ian gibi seven adamları nereden buluyoruz, bir adres verin, biz de edinelim lütfen. :P Kitap eğlenceliydi evet ama "o" son hiç yakışmamıştı ya. Karakterlere ve okuyucuya yapılır mı bu? Kitabı bitirdiğimde içime öküz oturdu diye dolanıyordum etrafta.. Beni o derece etkiledi diyebilirim.. İtiraf ediyorum; ağladım! =(

Zeynep Şentürk'ün kalemi son zamanlarda okuduğum en iyi kalemlerden biri.. Okuyucuya her satırda "o" duyguyu hissettirmeyi başarmış bir kalemi var. Okurken sayfalar akıp gidiyor ve bir yandan bitmesini istiyor bir yandan da keşke hiç bitmese diyorsunuz.. Öyle bir ikilemde bırakıyor sizi.. Beni her anlamda etkileyen, hatırımda kalan bir kitap Bir Adım Sonrası Ayrılık.. Kitap önerisi arayışlarında olanlara gözüm kapalı bu kitabı önerebilirim. Biliyorum yazarın ilk kitabı, abarttığımı düşünebilirsiniz ama bence bir "ilk kitaba" göre oldukça başarılı buldum. Ian ve Gamze'nin aşkına şahit olma fırsatını kaçırmayın derim. (= 

Pinterest shareGoogle Plus share

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI