KGBT 12. Tur || Benim Küçük Gelinim || Röportaj

Turumuzun üçüncü gününde yazarımızla gerçekleştirdiğimiz keyifli röportajımız sizlerle..
1.Klasik bir soruyla başlayalım. Yasemin Yaman kimdir? Kendinizden kısaca bahseder misiniz? 
  • Yasemin Yaman doğma büyüme Trabzon’lu yeşile aşık biridir. Belki de köy yerinde büyüdüğüm için bu duyguları besliyorum. Sessizliği seven, canı sıkıldıkça bir şeyler karalayan, kitap okumadan duramayan ve hala üniversite öğrencisi olan biridir. KTÜ Orman End. Mühendisliği son sınıf öğrencisi ve yazmayı sadece rahatlamak amacıyla gerçekleştiren biri…
2.Kitabınızın oluşum sürecinden bahseder misiniz?
  • Kitaplarımı yazmaya başlamadan önce etrafımı gözlemlemeyi tercih ediyorum. Yazdığım her karakterin altında bir gerçek hayat hikayesinin yatmasına özen gösteriyorum. Benim Küçük Gelinim kitabında da bu özen yatmaktadır. Belki birbiriyle alakalı olmayan karakteri akraba yapmış olabilirim ki bunu da genelde hayat hikayeleri birbirine benzeyen kişiler arasında yapıyorum. Mekan ve kişilerin hayat hikayesini yazdığım kişiler tarafından anlaşılmaması için değiştiriyorum. Bu şekilde ortaya hoş bir kurgu çıkıyor. Genelde başlamadan önce hikayenin gelişme bölümüne karar vermem. Başladığım anda hikaye kendisini olayların akış yönüne göre bir çizgi çiziyor. Kitabımın karakterleri başka bir hikayede yan karakterdi ve istek üzerine yazılmış bir hikaye oldu. İlk başta Facebook'ta hala aktif olan hikaye sayfamda yayınladığım bir hikayeydi. Daha sonra Wattpad de yayınlamaya başladım. Bu kadar okunacağını bilmiyordum. Bu şekilde dikkat çekti ve kitap olarak raflarda yerini aldı. 

3.Yazdığını karakterlerde sizi yansıtan özellikler var mı?
  • Muhakkak vardır. Özellikle kız karakterlerimin açık sözlü olmaları, inatçı olmaları ve güçlü karaktere sahip olmaları sanırım beni yansıtıyor. Bu bilinçli yapılan bir şey değil ama ister istemez kendinizden bir şeyler katıyorsunuz yazdığınız hikayelere. 

4.Tarzınız dışında farklı bir tür yazmak isteseydiniz bu hangi tür olurdu?
  • Ben yazım tarzım dışında hikaye okumaya bayılıyorum. Özellikle Historical okumayı çok seviyorum. Öyle düklü düşeşli kontlu hikayeler çok hoşuma gidiyor. Sanırım Historical yazmayı çok isterdim ama yazmayı düşünmüyorum. En azından şimdilik.

5.Benim Küçük Gelinim'i yazarken zorlandığınız kısımlar oldu mu?
  • Olmuştur herhalde. Özellikle Asude karakterini yazarken elimden geldiğince masum duygular beslemeye çalıştım. Yazdığım en naif kız karakterdi. Ve Sedat karakteri içinde aynı şeyi söyleyebilirim. Duygusal, soğuk ama güçlü bir karakter yazmak oldukça ilginç gelmişti.

6.Wattpad'de yazdığınız bir çok hikaye olmasına rağmen "göz bebeğim" diyeceğiniz hikaye hangisi? Ve bizi bu hikaye hakkında kısaca bilgilendirebilir misiniz?
  • Siyah Eldivenli Kiracı hikayem benim göz bebeğim diyebilirim. O hikayeyi yazarken diğer hikayelerime nazaran daha çok zorlanmıştım. İlk yayınlamaya başladığımda oldukça fazla eleştiri almıştım. Yanlış bir şey yazmamak, insanları kötü etkilememek için elimden geleni yapmıştım. Diğer hikayelerimden ok farklı bir konusu vardı ve üstesinden geldiğimi düşünüyorum. Konu hakkında bilgi yok merak eden Wattpad de açıp okuyabilir.

7.Kitabınıza teklif geldiğinde neler hissettiniz? Bekliyor muydunuz böyle bir şey?
  • Arkadaşlarımın şaka yaptığını düşünüyordum. Şuanda çok sayıda kitap çıkaran var ve bazı arkadaşlarım her fırsatta benim de çıkarmamı istiyordu. İlk mesaj geldiğinde önce bir güldüm ve arkadaşlarıma mesaj attım. Dalga geçecek başka birini bulmaları için. Sonra yayın evinin İnternet sitesine bakarak mail adresini onaylatıp cevap yazdım doğruluk payı olup olmadığına dair. Olumlu yanıt alınca ne hissettiğimi bilmiyorum açıkçası. Galiba bu konuda oldukça soğuk kanlı davrandım. Böyle bir şeyi beklemiyordum açıkçası. Yazarlık benim için çok ayrı bir kulvar ve ben kendimi o kulvarda görmüyorum. Çünkü istediğim kadar iyi yazamıyorum. 

8.Kitabınız Parola Yayınlarından çıkmadan önce başka yayın evlerine dosyanızı göndermiş miydiniz? Ya da göndermeyi düşünmüş müydünüz?
  • Hayır göndermedim. Göndermeyi de düşünmüyordum. Zaten kitap anlaşması için de epey bir düşündüm. Arkadaşlarım olmasaydı kabul etmeyi de düşünmüyordum. Aileme ilk tekliften bahsettiğimde dedikleri tek şey ki hala bunu düşününce gülüyorum ‘Sen zaten başka bir şey yapamazsın ki anca yaz!’ olmuştu. Evde benim yazı yazmamdan bıkmış durumdaydılar. 

9.Benim Küçük Gelinim, bir serinin ilk kitabı. İkinci kitap hazırlıklarının nasıl gittiğini bizimle paylaşırsanız çok seviniriz.
  • Aslında bakarsanız Benim Küçük Gelinim Serinin ilk kitabı değildi, ikinci kitabıydı. İlk kitap Göremediğim Sen kitabıydı. Ancak bazı nedenlerden dolayı ilk kitap ikinci kitap olarak çıkacak. Şuanda Göremediğim Sen kitabının düzenlemesiyle uğraşıyorum ama cidden zorlayıcı bir durum. İki kitap yer değiştirince dolayısıyla olayların bir çok yeri değişmek zorunda kalacak. Düzenleme yoğun ve vakit alıcı geçiyor. Buna rağmen üstesinden gelemeyeceğim bir şey değil.

10.Son olarak okuyucularınıza ne söylemek istersiniz?
  • Asla pes etmemelerini söylemek istiyorum. Bir şeyi gerçekten istiyorlarsa emin adımlarla ve ayaklarını sağlam yere basarak elde etmelerini haddi olmayarak tavsiye edebilirim. Yazmak isteyen ve yazmaya başlayan arkadaşlarımıza da acele davranmamalarını söyleyebilirim. Her şey zamanla olur. Ben paylaşım yapmaya dört yıl önce başlamıştım. Bu raddeye gelene kadar çok zahmetli yollardan geçtim ve hala geçiyorum. Sizleri bilmiyorum ama ben yazarak kendime terapi uyguluyorum. Bu yüzden anlatamayacağınız hayalleriniz varsa yazmaktan korkmayın. Kimse sizin hayal dünyanıza müdahale edemez. Galiba yazmayı ancak kendimi taklitçi olarak gördüğümde bırakırım. Yazmayı olmasa da sanal ortamda paylaşmayı bırakırım. Sıkılmadan okuduğunuz için teşekkür ederim.



Pinterest shareGoogle Plus share

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI