Başlayanlar / YORUM

 
Puanım: 4
 
Bu kitabı okudum ve vay be dedim. Başlarda biraz sıkıcı gelebilir ama sonuna gelebilmek için elinizden bırakmıyorsunuz ve bir bakıyorsunuz ki kitap bitmiş. Böyle güzel kurguyla yazılmış bir kitap okumaya ihtiyacım vardı ve bu kitap ihtiyacımı giderdi. Her neyse kısaca kitaptan bahsedecek olursam;
Callie, biyolojik savaşta anne ve babasını kaybetmiş ve 7 yaşındaki hasta kardeşi ile tek başına kalmıştır. Evleri elinden alınmış ve en yakın arkadaşı Michael ile sokaklara düşmüştür. Derme çatma evlerde kalarak ve onun bunun artığını toplayarak geçimlerini sürdürmektedirler. Ama Tyler(Callie'nin kardeşi)'ın hastalığı gittikçe kötüleşince Callie tek çare olarak bedenini bir beden bankasına satar. Ve karşılığında aldığı para ile de kardeşinin bakımını sağlar. Ama hiç bir şey göründüğü gibi değildir. Çünkü Callie'nin bedenini satın alan kişi Helena onu bir cinayet için kullanacaktır. Callie başta bunu bilmediği için sözleşmeyi imzalar ve kendini tamamen yabancısı olduğu bir dünyada bulur. Ve asıl maceralar orada başlar. Blake denen bir çocukla tanışır ve belki ilk defa aşkı tadar. Ama ortada çözülmesi gereken sorunlar vardır. Blake senatör'ün torunudur ve senatör de Callie'nin öldüreceği adamdır. Kaçmak ve kalmak arasında kalan Callie ne yapacaktır? Ya sonuna kadar kaçacak ya da kardeşi için tüm bunlara katlanacaktır. (Eğer daha fazla anlatmaya devam edersem spoilerle dolu bir yorum olacak. O yüzden kısa kesiyorum.) :D
Kitapta favori karakterim Sara ve Tyler oldu. Bu iki küçüğü alıp böyle yanaklarını ısırasım var :D Ama Sara'nın kötü sonu beni benden aldı diyebilirim. Onun ölmesini hiç beklemiyordum. Yazar o sahneleri anlatırken sanki kendim yaşamış gibi hissettim. Çok gerçekçiydi.
Michael le ilgili bir şaşırtıcı gerçek var ki.. bunu söylemeyeceğim. Siz okuyup görün. Onun böyle bir şeye yapacağını düşünmemiştim, ama yaptığında ise şok oldum. O yüzden mutlaka okuyun yani (=
Helena'nın ölümü. Başta sevmemiştim bu kadını ama iyi işlere vesile olmak için yaptıkları ile baştaki kötü izlenimini sildi. Oda aramızdan erken ayrılanlardan, maalesef. :(
Blake ile ilgili gerçeğe ise hiç değinmiyorum. Her şey bittikten sonra ve Callie gerçekleri öğrendikten sonra ben de onunla beraber yıkıldım. Onunla aynı duyguları hissettim. Yazar o sahneleri çok gerçekçi bir şekilde betimlemiş.
Genel olarak beğendim. Callie ile ilgili tam bir karar veremiyorum. Serinin ilerleyen kitaplarında onunla ilgili düşüncelerim gelişecek. Bilimkurgu sevenler için güzel bir kitap. Okuyun pişman olmayacaksınız diyorum. =)

Bu kitabı okuyanınız var mı?
Pinterest shareGoogle Plus share

2 yorum:

  1. güzele benziyor. bende seviyorum böyle post apoliptik romanlar :(tam böyle mi deniyordu şimdi tam hatırlamadım). bu arada yeni tema da güzel olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim (= Yenilikler iyidir.
      Bende tam hatırlayamadım ismini ama öyle bir şeydi galiba :D Neyse.
      Bir şans verilmeli. Okunabilir bir kitap.

      Sil

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI