Sevda Sözleri / YORUM + ALINTILAR

 
Cemal Süreya der tek geçerim.
Ne diyebilirim ki .
Tekrar tekrar okunası bir kitap.
Başucu kitaplarımdan..
 
*
 
320 SAYFA
YKY YAYINLARI
 
*
 

Öyle sevdim ki seni
Öylesine sensin ki !
Kuşlar gibi cıvıldar
Tattırdığın acılar..
 
*
 
Düşünebilir misini gülün tersini,
Hele bir çocuk yüzünün tersini,
Olur mu suya düşmüş yaprağın tersi ?
Parmaklarınızdır karışmış bağbozumuna..
 
 
*
 
Bakışların ki..
...
İkinci parıltı var senin bakışlarında
Keşke yalnız bunun için sevseydim seni..
 
*
 

Bana bir laf et ki binlerce,
On binlerce görüntü anlatamasın..
 
*
 
Seni o kadar yakından görünce,
Keşke yalnız bunun için sevseydim seni..
 
*
 
Hiçbir şeyim yok akıp giden sokaktan başka
Keşke yalnız bunun için sevseydim seni..
 
*
 
Kuşlar toplanmışlar göçüyorlar..
Keşke yalnız bunun için sevseydim seni..
 
*
 
Çok erken gelmişim seni bulamıyorum,
Bir şeyin provası yapılıyor sanki..
 
*
 
İki kalp arasında en kısa yol;
Birbirine uzanmış ve zaman zaman
Ancak parmak uçlarıyla değebilen
İki kol..
 
*
 
Her şeyin fazlası zararlıdır ya
Fazla şiirden öldü Edip Cansever ..
 
*
 
Ölüm geliyor aklıma birden ölüm
Bir ağacın gövdesine sarılıyorum..
 
*
 
Aşklar var unutulmamak için
Boğulmak için ilk sevgili..
 
*
 
Şu senin bulutsu sesin var ya
Uçtan uca tersyüz ediyor geceyi..
.....
Şu senin tutkulu sesin var ya ;
Ortak güzellik artı yara izi..
 
*
 
Herkes az buçuk sarhoş
Herkes bir şeyler söylüyor..
Ama yalnız ikimizin sözcükleri
Sarmaş dolaş..
 
*
 
Aşktın sen kokusundan bildim seni
Bir ahırın içinde gezdirilmiş gül kokusu..
....
Aşktın sen gidişinden bildim seni
Neye yarar sağduyuyu aşmazsa şiir..
 
*
 
Aşkımız şimdi görklü bir hayatın
Yabancaya berbat bir çevirisi
Sen metin de üç beş satır atladın
Ben geçmiş zamanda doldurdum fiilleri
Sen ki özenle katlanmış bir mendil gibiydin..
 
*
 
Düşünsene nasıl geçmiştik hızla
Birleşen iki güvercinin arasından..
 
*
 
Özgürlüğün geldiği gün
O gün ölmek yasak !
 
*
 
Bütün mimarlar yüksek , mühendisler de
Bir sen kaldın alçak mimar Ey Sinan Usta !
 
*
 
Yemek yemek üstüne ne düşünürsünüz bilmem
Ama kahvaltının mutlulukla bir ilgisi olmalı..
 
*
 
Annem çok küçükken öldü
beni öp , sonra doğur beni..
 
*
 
Senin kahkahanın boğumlarında
Söz temiz değil ..
 
*
 
İnce parmaklarıyla
Aralamaya çalışırken kederini
Sen yitip giden aşkta..
 
*
 
Çocuktur. Babasınınkine benzer annesinin yüzü
Çünkü mutlu İstanbul kadını alır erkeğinin yüzünü
Çünkü daha dün dört tarafından çekiştirilmiş utancınla
Şiirime güvenli bir barınak aramıştın..
 
*
 
Zaten böyle durumlarda ve aşkta
Taşınacak silah değildir gurur..
 
*
 
Bir de yine sevgili çocuk
Biliyorsun kişi tutkularıyla
Yalnızlığını adlandırıyor o kadar..
 
*
 
Bir güvercin en öldüğüm zaman
Nice hüzünlerden yaprak yaprak
Bir güvercin ben öldüğüm zaman..
 
*
 
Yakasında kocaman bir düğme
Sevinci bitiştiren acıya..
 
*
 
Senin bir elinde bir mendil
Öbüründe kuş sesleri..
 
*
 
Bir şehir söyle bana bir şey anlatmasın
Kuzeye çıkmanın coşkusundan başka..
 
*
 
Ey sevgili yalnızlık
Senin günübirlik sokaklarında
Dopdolu bir öğle
Bir kuş serpintisini , ölümün
Can evine sürgün götürüyor..
 
*
 
Dünyanın en güzel kadını bu oydu
Saçlarını tarasa baştan başa Rumeli..
 
*
 
Senin bir havan var beni asıl saran o
Onunla daha bir değere biniyor soluk almak..
 
*
 
Ben böyle canlı saç görmedim ömrümde
Her telinin içinde ayrı bir kalp çarpıyor..
 
*
 
Az şey değil seninle olmak düşünüyorum da
....
En olmayacak günde geldin tazeledin ortalığı..
 
*
 
Yaşayanlar unutmuştu bizi ..
Biz öldüğümüzle kalmıştık..
 
*
 
Bir yandan çan çalıyorum yaşamaklara..
Bir yandan yoldan insanlara geçiyor çoğul olarak..
 
*
 
Bunlar tıpkı senin sevilmedeki saçların..
...
Uçsuz bucaksız bana bakıyorsun..
 
*
 
Ben ne kadar öbür çiçekleri denesem
Seninki gül oluyor aralarında..
 
*
 
Seni bir kere öpsem ikinin hatırı kalıyordu.
İki kere öpeyim desem üçün boynu bükük..
 
*
 
Pinterest shareGoogle Plus share

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI