Peri Masalım ~ Yorum


Çok sevilen romanı Pamuk Şeker'den sonra Sinem Akça'dan Yasemin'in hikâyesinin devamını okumaya hazır mısınız?Öyleyse buyurun sayfalarımızın arasına!
Yasemin'in aklı karışık...Yasemin çok âşık...Yasemin bıkkın!Yasemin kim mi? Tanımıyor olamazsınız!Otuzlu yaşlarının başındaki her kadın kadar gergin, aşkın hayatındaki yeri konusunda kariyeriyle savaşan her kadın gibi şaşkın Yasemin. Annesiyle yaşayan ve sevgilisinin evlenme teklif etmesini beklerken eski sevgilisini unutmaya çalışan bir kadın o. Yasemin'in yakın arkadaşlarıyla birlikte bu bekleyişe siz de katılmak isterseniz gecikmeyin... Hemen okumaya başlayın. Ama sakın Yasemin'in sevgilisi Erhan'a âşık olmaya kalkmayın. Onun gibi adamlar sadece romanlarda olur, unutmayın!
"Özlemedim çünkü, o kadar Erhan'la doluyum ki, yanımdayken bile onu o kadar özlüyorum ki uzaktaki birini özlemeyi unuttum. Metin'den hangi ara bu kadar uzaklaştım, soğudum anlayamadım. Uçan kuştan kıskandığım, sabahlara kadar ağladığım, uğruna hayattan soğudum adam Metin miydi? Hangi ara bana bu kadar yabancılaştı bu adam? Ne zaman vazgeçtim onu sevmekten? Ne zaman çıkardım hayatımdan, bu kadar uzaklara ittim?"

Herkese Merhaba!
Yeni kitap yorumları hız kesmeden devam ediyor. :D
Pamuk Şeker'den sonra sıradaki yorum serinin ikinci kitabı olan Peri Masalım'dan geliyor.
Yorumum spoiler içerir, benden söylemesi..


Pamuk Şeker'de Yasemin'in Erhan ile tanıştığına şahit olmuştuk. Peri Masalım'da ise onunla geçirdiği zamana tanık oluyoruz. İlk kitapta işsiz kalan Yasemin, Peri Masalım'da Erhan'ın aracı olması ile kendine bir iş buluyor. Bu sırada Erhan ile işleri iyice ilerleten Yasemin, nikah masasına oturmaya çok yakın. Ama bir pürüz var. Metin! Yasemin, Metin ile olan ilişkisini hala kesmemiş durumda ve Erhan ile ilişkilerinin daha başında Metin ile buluşup birlikte oluyor. Evet, Erhan'ı aldatıyor. Bunun yapmasının sebebi ise Erhan'ında diğerleri gibi olacağını ve onu oyalayacağını düşünmesi. Ama işler istediği gibi gitmiyor ve Erhan ona sahip çıkıyor. Yasemin ise gün geçtikçe Erhan'a daha çok bağlanıyor ve onu aldattığı için çok pişman.. 

Yasemin, Erhan'a aşık olduğunu anladığında Metin ile tüm bağını koparmaya karar veriyor. Metin ile yüz yüze bir görüşme planlayıp onunla konuşmak istiyor. Bunu telefonla da halledebilirdi dediğinizi duyar gibiyim. Ama Yasemin, Metin'in tepkisinden çekindiği için onunla yüz yüze konuşup Metin defterini tamamen kapatmak istiyor. Tabi işler yine planladığı gibi gitmiyor ve her şey tepe taklak oluyor. Erhan ile nikah masasına oturmaya çok yakın değişmiştim ya, işte her şey yerle bir oluyor ve Yasemin tabiri caizse dımdızlak ortada kalıyor. 
"Bana güvenmen lazım Yasemin, benden şüphe ederek akıttığın göz yaşında ben bin kişiyi boğarım, o kadar seviyorum seni. Hem senin hem de kendi canımı acıtacak kadar çok seviyorum."
İlk kitapta Yasemin'in babasına ne olduğunu merak ediyordum. Peri Masalım da cevabımı almış oldum. Yasemin'in babası -adı her neyse- yıllar önce vefat etmiş. Yasemin'in babasına biraz daha fazla yer verilmesini isterdim. Adamın öldüğü dışında iç bir şey bilmiyoruz. Her neyse.. Bana Şans Dile'de pek de sevmediğimiz Fırat karakteri burada bizlere merhaba diyor ve Elif ile bir ilişkiler Peri Masalım da şekillenmiş durumda. 

Beni katlanamadığım hatta beni katil edecek olan karakter Didem'e gelelim. Kızın hiç affı yok. Dediğim dedik çaldığım düdük. Bencilin önde gideni. Okurken Yasemin nasıl katlanıyor buna derken buldum kendimi. Ben olsam sabredemezdim. Bir de Didem karakteri gerçek hayatta olan, yaşayana bir canlı olduğu için insan okuduklarına inanamıyor. Kitapta böyle ise gerçek hayatta düşünemiyorum diyor. Ne diyeyim, Allah çevresindekilere bol bol sabır versin. Didem ile işleri çok. Çekilecek gibi değil ama neyse..
"Sen kıskançsan ben senden kıskancım; yok iş yapıyoruz yok iş ilişkimiz var masalını anlatma bana, hiçbir kadınla gereğinden fazla yakınlaşmanı istemiyorum. Valla yangın yerine çeviririm ortalığı."
İlk defa... evet evet ilk defa Erhan beni dışarıda öptü. Kimse yoktu etrafta ne müşteri, ne garson, ama olsun dışarıdaydık sonuçta. Her şeye dikkat eden, ağır abi Erhan ben daha lafımı bile bitirmeden yapıştı dudaklarıma.
"Ne yapıyorsun Erhan?""Senin o kıskançlığını yerim ben."
Didem bu kadar yaka silktiren bir karakter ama okurken beni şaşırttığını söyleyebilirim. Hani kızı boğacak duruma geldiğim anda öyle bir şey yaptı ki şaştım kaldım. Didem Hanım'dan hiç beklenmeyecek bir davranış söz konusu.. Demek ki neymiş, Didem Hanım'da istediği zaman çok anlayışlı biri olabiliyormuş. Keşke hep böyle olsa.. :D 

Şimdi gelelim Erhan'a.. Yok böyle bir karakter. Tamam biraz eski kafalı biri olabilir ama her kadının hayallerini süsleyen erkeklerden biri bence. Sevdiğini kadının üzerine düşmesi, dürüst olması, hç bir masraftan kaçınmaması... bu liste böyle uzar gider.. Öyle anlayışlı bir adam Erhan. İnsanı kendine hayran bırakıyor. Okurken "bende bir Erhan istiyorum ulenn!" derken bulabilirsiniz kendinizi.. Ben çok sevdim..   Bir de Erhan karakteri gerçek hayatta olan bir karakter. Satırlarda okuduğumuz hayran olduğumuz adam gerçek hayatta yer alıyor. Böyle adamların varlığının bilinci insanı hayal kurmaya itebiliyor ama her neyse.. Allah herkese bir Erhan nasip etsin diyorum. :D 

BÖYLE BİR ADAM İŞTE ERHAN! 

Yasemin'in Metin ile olan ilişkisini bir türlü bitirememiş olmasına ve üstüne Erhan'ı aldatmasına sinir oldum. Kitabın başında Yasemin'e o kadar uyuz oldum ki "ağzına kürekle vururum senin" derken buldum kendimi. O derece illet etti beni kendinden.. Ama tabi sonlara doğru Yasemin'e olan bütün sinirim gitti, hatta ona üzüldüğümü bile söyleyebilirim. Erhan, malum olaydan dolayı Yasemin'i tek kalemde sildi attı diye düşünmüştüm ama düşündüğüm gibi olmadı.. Anlayacağınız Peri Masalım'ız mutlu sonla bitti. 

Zaman zaman bazı olay ve kişiler beni sinir etmiş olsa da kitabı sevdim. Sinem Akça'nın kalemini seven herkese de öneriyorum. Ve diyorum ki; Sinem Akça'nın yeni kitabını ne zaman okuyoruz?  

Not: Yazarın teşekkür yazısına ise aşık oldum! O ne güzel bir teşekkür yazısıdır yahu! 

Yeni yorumlarımda görüşmek üzere... :)

Pinterest shareGoogle Plus share

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI