Kötü Kızlar Ölmez || Bad Girls Don't Die#1 || Yorum


Herkese Merhaba.
Bugünü yorumum Yabancı Yayınları'ndan geliyor. 
Kötü Kızlar Ölmez uzun zamandır okumak istediğim kitaplardan biriydi. Kitabı elime alana kadar seri olduğunu bilmiyordum. Kitabımızın sıra dışı karakteri Alexis, kız kardeşi Kasey ve ailesiyle herkesin diline dolanan bir evde yaşamaktadır. Evin lanetli olduğu, perili olduğuna dair söylentiler vardır. Her şey normal giderken bir gün işler bozulur. Alexis'in kardeşi Kasey aklını kaçırmıştır. Başta herkes böyle düşünse de Kasey'nin tuhaf davranışları ve konuşmaları Alexis'in gözünden kaçmaz. Kasey ile evde de değişim söz konusudur. Babası bir kaza geçirir. Yoksa cinayet mi demeliydim. Burası muamma. Cevabı sayfalarda.. Ev birden bire soğuyup birden bire ısınabilir bir halde Alexis'i ürkütmektedir. Kendi kendine açılıp kapanan kapıları da unutmamak gerekir. Kısacası Kasey'nin ruhu ele geçirilmiştir ve evleri şeytani bir güç tarafından kontrol edilmektedir. 



Alexis, kız kardeşini kurtarmak için o şeytani güçle başa çıkmanın yollarını arar. Okulda arkadaşlarından yardım ister. Kütüphaneye gidip araştırma yapar. Topladığı sonuçları bir araya getirir. Kardeşini ele geçiren şeytani güç ise oyununu oynamaktadır. Yıllar önce öldürülen bir kızın ruhu Kasey'nin bedeninde hayat bulmuştur. Ve onu öldürenlerden intikam almak için ailelerinin, akrabalarının, çocuklarının hatta torunlarının peşine düşer. Şeytani güç Kasey'e bir soy ağacı yaptırır ve öldüreceği kişileri bir listesini yapar. Alexis'in bunu bulması zaman alır. Bulduğunda ise kardeşini ve diğerlerini kurtarmak için o şeytani güçle savaşmaya karar verir. Kim kazandı dersiniz? Bunun cevabı ise sayfalarda.. Ama şunu söyleyebilirim;iki tarafında kaybettiği bir şeyler olduğunu söyleyebilirim.

Kitabın konusu kısaca böyle.. Ben biraz yüzeysel anlattım aslında işin içinde başka şeyler de var ama bunu kitabı okumadan anlayamazsınız. Kitabın ürkütücü yanı olduğunu söyleyebilirim. Hele ki böyle periydi, üç harfliydi falan filan şeylere inanıyorsanız korkutucu olduğunu da söyleyebilirim.

Kitabı okuyana kadar lisede geçen olaylar tarzı bir şey okuyacağımı düşünmüştüm ama kitabın beni yanılttığını söyleyebilirim. Kitabın kurgusunu sevdim ama karakterlerin yaşı biraz büyük olsaydı keşke.. 13 ile 16 yaş arasındaydı karakterlerin yaşı ve kitabın başlarında biraz sıkıldığımı söyleyebilirim. Hatta kitabı başta anlayamadım. Kitap başlarda biraz durağan ilerliyor. Ama devam ettikçe sizi içine çekiyor. Bana biraz çocuksu geldi. Ama ilerledikçe bir sonraki sayfaya geçmek için sabırsızlandığımı söylersem yalan olmaz.


Kitapta sevilesi bir karakter var. Carter. Kitapta kendisine pek fazla yer verilmese de ben sevdim bu çocuğu. Serinin devam kitabında onu Alexis ile bir arada görebiliriz umarım. Alexis'in farklı bir tarzı var. Özellikle pembe renkli saçlarına bayıldığımı söylemeden geçemeyeceğim. Çeviri ve redaksiyon sıkıntılıydı biraz. Özellikle kitapta şöyle bir cümle vardı; Asayiş berkemaldi. Bu kavram daha çok Türk milletine özgü. Diğer ülkelerde kullanıldığını düşünmüyorum. Kullanılıyorsa da benim haberim yok. Sadece bunu görünce biraz garipsedim ve belirtmeden geçmek istemedim. 

Kitabın baskısı ise şahane! Orijinal kapak kullanılması ve ciltli olması ile tadından yenmiyor! :D Kitap iyi güzel hoşta neden seri yapmış yazar anlamadım. Kitap hafızalarda soru işareti bırakmadan bitti. Yazar ikinci kitapta neler anlatacak çok merak ediyorum. Kitabın çok reklamı yapıldı, çok övüldü, çok sevildi. Kitabı sevdim ama fazla abartıldığını düşünüyorum. Beş üzerinden dört puan verdim ben. Böyle diyorum ama ikinci kitap çıkarsa onu da alıp okumayı düşünüyorum. Yani seriye devam edeceğim. :D Lafı daha fazla uzatmadan; eğer boş zamanlarınızı değerlendirmek için bir kitap arıyorsanız Kötü Kızlar Ölmez'i tavsiye ederim. :)
Pinterest shareGoogle Plus share

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI