Kağıttan Kentler / ALINTILAR

 
*
Baloyla ilgili hiçbir şey bana kesinlikle cazip gelmiyordu . . . ne yavaş dans etmek , ne hızlı dans etmek , ne elbiseler ne de kiralık smokin . Smokin kiralamak , bana önceki kiracısından gelen korkunç bir hastalığa yakalanmanın kusursuz bir yolu gibi görünüyordu ve dünyanın tek kasık biti taşıyan bakiri olmaya hevesli değildim .
*
Üniversite : girmek ya da girmemek .
Bela : bulaşmak ya da bulaşmamak .
Okul : A almak ya da D almak .
Kariyer : sahip olmak ya da olmamak .
Ev : büyük ya da küçük , satın almak ya da kiralamak .
Para : sahip olmak ya da olmamak .
Hepsi çok sıkıcı .
*
" Burada güzel olmayan şey işte şu : Buradan pası , çatlak boyaları filan göremiyorsun ama bu yerin gerçekte ne olduğunu görüyorsun . Plastikten yapılmış kadar bile sağlam değil . Kağıttan bir kent . Yani şuna bir bak , Q , bütün şu çıkmaz sokaklara , aynı yere dönen caddelere , parçalanması için inşa edilmiş bütün şu evlere bak . Kağıttan evlerinde yaşayan bütün şu kağıttan insanlar , kendilerini ısıtmak için geleceği yakıyorlar . Bütün kağıttan çocuklar , bir serserinin kağıttan büfeden onlar için aldığı birayı içiyor . Herkes bir şeylere sahip olma çılgınlığıyla kendini kaybetmiş . Bütün bu şeyler kağıt inceliğinde ve kağıt kırılganlığında . Ve bütün insanlar da . On sekiz yıldır burada yaşıyorum ve hayatımda bir kez olsun gerçekten önemli bir şeyle ilgilenen tek bir insanla karşılaşmadım . "
*
" Ama bu geriye kalan son ipti . Kesinlikle önemsiz bir ipti ama son ipti ve her kağıttan kızın en azından bir tane ipe ihtiyacı vardır , değil mi ? "
*
Başkalarının rüyaları kadar sıkıcı olan hiçbir şey yoktur.
*
...
Sonra Jase'in Lexus'una binip garaj yolunda geri geri giderek , gittiler . Ön kapıyı kapatır kapatmaz , Ben feryat kopardı . "Ahhhh . Ah , sevgili Tanrım , elim ." Yumruğunu sıkmayı denedi ve irkildi . "Sanırım Chuck Parson karnına bir ders kitabı yapıştırmıştı."
"Onlara karın kası deniyor," dedim.
*
Kağıttan kentlere gideceksin ve asla geri dönmeyeceksin.
*
...
"Yani bir noktada gökyüzüne bakmayı bırakmak zorunda kalacaksın ya da bir gün aşağı bakıp kendinin de uçup gittiğini göreceksin."
*
Hayatını bir anda çeker atarsın . . . yara bandı gibi .
*
Sonsuza dek şimdilerden oluşur .
*
-Hiçbir şey asla hayal ettiğin gibi olmuyor .
-Evet doğru . Ama hayal etmezsen hiçbir şey de gerçekleşmez . Hayal etmek kusursuz değildir.
*
Pinterest shareGoogle Plus share

2 yorum:

  1. Kağıttan yaşantılar. Esasına bakarsan ben de her şeyin maketten olduğuna inanıyorum. Düşünsene, maketten evler, maketten insanlar. İnsanlık olgusu ve maketlik.

    http://benilondrayaucur.blogspot.comı

    YanıtlaSil

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI