Tanrıçanın Savaşı / YORUM

 
Ya ölümsüzlük ebedi değilse ?
*

ORİJİNAL ADI : Goddess Interrupted
YAZAR : Aimee Carter
ÇEVİRİ : Gökçe Çiçek
 
EPHESUS YAYINLARI
Sayfa 297
*

Ah , ah Henry'i öldürmek istiyorum . Gerçekten adam akıllı pataklanmayı hakediyor. Onu böylesine seven -Kate- biri varken o hala geçmşe saplanıp kalıyor . Halbuki Kate'ye bir adım atsa , Kate dört kolla ona koşacak ama Henry'nin umrunda değil. Güya Kate'yi sevdiğini söylüyor ama bunu kanıtlamak adına hiç bir şey yapmıyor.Gün geçtikçe Kate'den uzaklaşıyor. E haliyle Kate' de kenidini yalnız ve işe yaramaz hissediyor. Hadi onu bir kenara koy ; Kate, senin hem karın hem de Tanrıça'n , hiç böyle davranılır mı ? Henry'nin aklı hala Persephone ' de . Ama Persephone , Adonis'i seviyor ve Henry bunu göremiyor. Hala günün birinde ona geri döneceğini düşünüyor. Kate o kadar üzülüyorum ki ... Baskı altında kaldı kızcağız . Annesinin ikinci kızı , Henry'nin ikinci karısı . Hepikinci sırada yer alıyor ve bu gittikçe can sıkıcı bir hale geliyor. Annesi Kate'yi Heny sonsuzluğu boylamasında diye Kate'ye hamile kalmış . Yani Persephone'nin yerine onu dünyaya getirmiş. Ve Kate bunları testi geçtikten sonra öğreniyor. Testi geçmek en kolayıydı zaten. Asıl zor olan ikinci sırada olmayı kabullenmek ki bu çok zor . Kate'in yaşadıkları , hissettikleri çok dokundu bana . Okurken onun yalnızlığını hissettim. Yazar çok güzel hissettirmiş bunu kelimeleri ile . Yazarın üslubunu ,betimlemelerini çok beğendim. Bu işte oldukça başarılı . Henry biraz daha Kate'den uzaklaşırsa Kate'yi James kapacak benden söylemesi. James , (Henry'nin Kardeşi . Henry öldükten sonra onun yerine geçecek olan Tanrı.) Kate'yi baştan beri seviyordu zaten. Kate'yi uyarmaya çalıştı , kendin ol , kendi mutluluğun için yap demişti . Ama Kate'in , Henry'e olan aşkı o kadar baskın geldi ki kendi isteklerini unuttu ve hüsrana uğradı. Umarım kitabın ilerleyen serisinde aşık , sevgili Henry ile karşılaşırız . - ki bunu çok isterdim. - Henry , Kate'yi sev . Persephone olan bağını kopar artık . Persephone senin geçmişin , asırlar öncesinde kalan biri . Henry ' i , Persephone' yi unutmadığı sürece Kate ile mutlu olamaz . Benim düşüncem böyle . Kate'in hissettiklerine birer örnek size ;
 
*
Sayfa / 132 - 133

Ava "Kate," dedi. "Kate , dur."
 

Kolumu yakaladığında ağaçlığa kadar olan mesafeyi yarılamıştım . Arkamı dönerek onu azarlamaya yeltendim ama kelimeler boğazımda düğümlendi.
Yumuşak bir sesle "Bunun doğru olmadığını biliyorsun," dedi. "Henry seninle Persephone'nin kız kardeşi olduğun için evlenmedi."
Tekrar konuşmaya çabaladım ama ağzımdan çıkan tek şey boğuk bir hıçkırık oldu ve yanaklarım utançla kıpkırmızı kesildi. Onunla beş dakikadan bile az bir zaman geçirmiştim ve kendimi bu kadar küçültmeyi başarmıştım.
"O... O bu şansı elde etmemin tek sebebi," diye zırıldadım . "Ve aşk asla anlaşmamızın bir parçası değildi. Onunla evlenebilmek için yapmam gereken tek şey testleri geçmekti ve...Ve yaptığım tek şey de buydu."
Ava bana sarıldı ve daha fazla ağlamamaya çabalayarak yüzümü onun omzuna gömdüm. Ama baraj çoktan yıkılmıştı ve kendimi durduramıyordum . Ölüler Diyarı'na geldiğimden beri içimde biriktirdiğim bütün endişe ve gerginlik dışarı taşıyordu . Üst üste gelen hıçkırıklar saygınlığımdan artakalan son parçaları da çalarak üzerime saldırıyordu.
Anlaşmamızda bunlar yoktu. Kız kardeşim ve onunla birlikte gelen tüm bu acı verici gerçeklerle yüzleşmek istememiştim. Kanserler yaşıyor olsam bile New York'ta ; annemin ikinci çocuğu olduğumu bilmezken daha mutluydum . Şimdi ise bütün umut ve beklentiler omuzlarıma yüklenmiş ve içimdeki azim bir şekilde paramparça olmuştu.
Bir görev ya da anlaşma üzerine evlenmiş olmak istemiyordum. Henry'i seviyordum . Belki bu adına şairlerin şiirler yazdığı , müzisyenlerin şarkılar söylediği türden sonsuz bir sevgi olmayabilirdi ama Henry bana güç veriyordu , beni mutlu ediyordu ve hayatımda olduğunu bilmek tarifsiz bir duyguydu ; bugüne kadar birden fazla kez hayatımı kurtarmıştı . Ve benimle birlikteyken her şey yerli yerine oturmuş gibi görünüyordu . Gerçek gibi görünüyordu . Bana bir şans tanıdığı takdirde ikimizin de yanı şeyleri hissedeceği bir zaman gelecekti. Ama Henry bunun aksine beni bir kol mesafesinde tutmaya özen gösteriyordu ; beni sevmesi için yeterli olmadığımı , Persephone olmadığımı bilerek acı çekiyordum .
 
*

İşte böyle. Kate ve yalnızlığı . Çok çekiyor bu kız çok . Kitaptaki favori karakterlerimden biri Kate . James ve Ava ' yı da sevdim. Henry'e şuan çok sinir oluyor ama 3.kitapta (Tanrıçanın Mirası) neler olacağını okuyup göreceğiz . Bu arada Kate ismi nedense okuduğum her kitapta sıkça karşıma çıkmaya başladı . Lütfen yazarlarımız biraz farklı isimler bulalım. Çünkü karışıklık oluyor. Neyse ... Calliope'den nefret ediyorum. Serinin ikinci kitabında da ölmedi . Umarım 3.kitapta canına okurlar. / Yeter yani bir şans verip ona hiçbir şey yapmamaları . / Kronos çıktıktan sonra Calliope'yi oraya hapsedecekler ama Calliope ordan kaçmanın bir yolunu bulur gibime geliyor. Çünkü ilkinde kaçmıştı ve durmak bilmeyecek bu kadın. Henry'i elde edene kadar durmak yok , havasında . Serinin 3.kitabını şuan çok merak ediyorum. Elimde olmadığı için de okuyamıyorum . Ve itiraf ediyorum -çatlıyorum-. :) Kitabın sonu tam bir muamma ile bitti. Kate yaralandı ve ölecek mi kalacak mı bilemedim şimdi ? Bir kere ölmüştü çünkü tekrar kurtulması için bir şeylerden fedakarlık yapması lazım. İlk öldüğünde annesi insan bedenindeki canını Kate'ye feda etmişti. Bu kez ne olacak bakalım . Ölecek mi yaşayacak mı ? Kitabın sonunda yazar Henry'i biraz sevmemiz için bir şeyler yapmış. Kate ile yakınlaşması çok hoştu. Henry biraz olsa sevdim , ama yetmez. Henry ' den biraz daha atak bekliyorum . Kitabın sonunda Kate'in hamile olması ve Calliope tarafından bebeğinin ondan çalınması çok üzücüydü. O sahnede Calliope'yi tutup öldüresim geldi. Henry'nin yapamadığını ben yapacaktım artık o derece . Tam bu anda bitirilir mi kitap ya . 3.kitabı alıp okuyana kadar meraktan çatlamazsam iyidir :) Neyse..
 
*

Bu arada Aimee CARTER favori yazarlarımdan biri oldu. Bu seri ile kalbimde taht kurdu. Eğer bu seriyi okumadıysanız bir an önce alın okuyun ve Aimee Carter dünyasına açılan yolculukta Tanrılar ve Tanrıçalarla tanışın .
 
 

Pinterest shareGoogle Plus share

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI