Proje:Ölümcül Virüs / YORUM ve ALINTILAR

 

 
PROJE : ÖLÜMCÜL VİRÜS
ORİJİNAL ADI : Whistleblower
YAZARI : Tess Gerritsen
ÇEVİREN : Özlem Gültekin
MARTI YAYINLARI
335 SAYFA
*
Hedef : Hayatta Kal .
Yöntem : Lanet olası hangi yolu bulursan o şekilde !
*
Karakterler : Victor Hullond , Catherine Weaver , Jack , Sam Polowski ,Sarah vb.
Jack : İkinci sınıf film çekiyor . Catherine'nın eski kocası.
Catherine : Jack'in eski karısı . Jack'in film şirketinde makyöz .
Sam Polowski : FBI Ajanı . Victor ve Catherine'nın peşinde (iyi yönde.)
Victor : Biyokimyagerdir .
Sarah : Catherine'nın en yakın arkadaşı .
*
Tess Tess Tess ... Korku - Gerilim Edebiyatının Kraliçesi !
Tess Gerritsen yine yaptı yapacağını . Harika bir gerilim kitabı ile yine karşımızda.
Uzun zamandır Tess okumuyordum , bu kitap ilaç gibi geldi.
Tess 'in kıvrak diline  ve zekasına haran kaldım .
atır aralarında zeka kırıntılarını görmek mümkün.
*
Kitaptan kısaca bahsedecek olursak ; Victor biyokimyagerdir ve ülkesi , tüm insanlık ölümcül bir virüsün tehdidindedir . Kurtulması için bu virüsü kamoyuna duyurmak ve insanları uyarması gerekmektedir . Ama bu düşündüğü gibi kolay olmayacaktır . FBI ajanı ile görüşmeye gittiğinde başına umulmadık bir iş açılır . Bir kaç adam tarafından köşeye sıkıştırılır ve kendini silahların arasında bulur . Kazara ordan geçen Cathy ile yolları kesişir . Cathy onu yol kenarında bulur ve yardım eder. Onu hastaneye yetiştirir ve hayatını kurtarır. Victor , artık Cathy ' e borçludur . Fakat Cathy'in hayatının tehlikeye gireceğini nerden bilebilirdi ki ? Victor'un hastaneye kaldırıldığını öğrenen Sawitch onu hastaneye getirenin Cathy olduğunu öğrenir ve onu öldürmek için peşine düşer . Fakat katilimiz yanlışlıkla Cathy'in arkadaşı olan Sarah'ı öldürür . Katil yanlış kişiyi öldürdüğünü öğrenince listedeki diğer Cathy'lerin peşine düşer . Diğer iki Cathy ölmüştür , sıra gerçek Cathy'dedir. Fakat onu bulmak oldukça zordur. Victor ile Cathy birlikte kaçmaktadır. Kaçtıkları her yerde enselenirler , fakat her fırsatta kaçmanın bir yolunu bulurlar. İşler çığrından çıkılmaz bir hale gelir . Victor hem Cathy'i korumak zorundadır hem de insanlığı kurtarmak . Başlarda kötü olarak düşündüğümüz Sam Polowski onlara yardım eli uzatır. Ve birlikte bir plan yapıp virüs'ün olduğu laboratuara girerler ve tüpleri alıp kaçarlar. Şimdi elerinde en büyük kanıt vardır. Tek yapmaları gereken herkesin öğrenmesidir. Fakat işler umdukları gibi gitmez ve Sawitch ile adamları Cathy'i kaçırır . Cathy'in kurtulması için tüplerin Sawitch ve adamlarının eline geçmesi gerekmektedir. Eski bir tiyatro binasında buluşurlar fakat beklenmedik bir şekilde çıkan yangın tüm dengeleri bozar . Cathy , Victor ve Sam yangında yaralı olarak çıkarlar ama Sawitch ve adamları yanarak ölürler . (Buna ne denir : Takdir-i İlahi ) Neyse bundan sonra olaylar çözülür ve Viratek (Virüsü yaymaya çalışan şirket) dağılır ve bütün oyun bozulur . Ölümcül Virüs dedikleri yıllar öncesinden gelmektedir. Yani Çiçek Hastalığı . Amaç : Genç nüfusu yok etmek , askeri birliği zedelemek . Böylece geriye sadece yaşlı nüfus kalacaktı ki işler bozulmasaydı . Kusursuzca hazırlanmış bir plan ellerinde patladı diyebiliriz . Ama ölen çok insan  ve kaybedilen çok şey olsada sonunda kahramanlarımız bir virüsü yok etmeyi ve insanlığı kurtarmayı başardılar. Bu olay sonucu yolları kesişen Victor ile Cathy hayatlarına birlikte devam etmeye adım atarak yeni bir başlangıç yapmışlardır .
*
Korku - Gerilim okumak istiyorsanız ve canınız biraz aksiyon çekiyorsa bu kitap tam size göre. Bu kitabı alın okuyun ve Tess'in kıvrak zekasına bir kez daha şahit olun .
*
Favori Karakterlerim : Sam , Victor , Cathy ...
*
...ALINTILAR...
 
 C: Beni henüz tam anlamıyla tanımıyorsun bile .
V: Tanıyorum . O gece , kazadan sonra , sırf senin ses tonun sayesinde hayatta kaldım . Elinin o dokunuşu sayesinde . Bunları nerede olsa tanırım .
C: Gerçekten tanır mısın ?
V: Uykumda bile.
*
C: Ben o olmayacağım!
V: Senden o olmanı istemiyorum ! Alevlerin arasından benimle birlikte kurtulan kadını istiyorum ... ve beni yolun kenarına sürükleyen kadını . Ben hayatımı kurtaran kadını istiyorum . Kendini sıradan olarak adlandıran kadını . Gerçekte ne kadar olağanüstü olduğunu bilmeyen kadını .
*
 

Pinterest shareGoogle Plus share

2 yorum:

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI