Kördüğüm / YORUM


KÖRDÜĞÜM
ORİJİNAL ADI : INTERTWINED
YAZARI : GENA SHOWALTER
ÇEVİREN : GÜLAY YÜCEL
PEGASUS YAYINLARI
415 SAYFA

*
"Kördüğüm"... Okurken heyecanımın dinmediği , her sayfasını merakla çevirdiğim bir kitap oldu benim için ve etkilendim ... Bazen gülüp  , bazen kızdığım , bazen de bir sonraki sayfada ne olacak heyecanıyla sayfalarını hızla çevirdiğim bir kitap oldu benim için . Bütün bu duyguları bana yaşatabilmiş bir kitap. Detaylı yorumuma geçmeden önce size kitaptaki karakterlerden bahsetmek istiyorum ;
Aden Stone : Beyninde yaşayan 4 ruh var ve bu 4 ruhun özelliklerine sahip .
Mary Ann : Bütün -Aden , Victoria , Riley- 'nin koruyucusu durumunda. Nörtleştirici bir etkisi var. Onları tehlikelerden koruyabiliyor.  Yani başınızın belaya girmesini istemiyorsanız Mary Ann ile yapışık ikiz olarak takılmalısınız .
Victoria : Vampir ve aynı zamanda Prenses. Aden'a karşı koyamıyor.
Riley : Diğer adıyla KurtAdam'ımız. İnsan suretine bürünebiliyor ama genelde kurt adam kılığında dolaşmayı seven adamımız . Mary Ann'e fena halde yanık .
*
4 RUH ;
Eve : Ruhlardan dişi olanı . Zamanda yolculuk yapabilme yeteneğine sahip.
Caleb : Ruhların en asabisi diyebilirim . İnsanları kontrol edebilme yeteneğine sahip.
Julian : Ölüleri diriltebilme yeteneğine sahip.
Elijah : Geleceği görüyor . Aden'ın ne şekilde öleceğini gördü .
*
Yan Karakterler ;
Tucker : Yarı insan , yarı vampir . İllüzyon etkisi oluşturabiliyor . Hiç olmamış bir şeyi olmuş gibi gösterebiliyor . Mary Ann ' in erkek arkadaşıydı , ki Penny ile birlikte olana kadar .
Penny : Mary Ann'in en yakın arkadaşı . Ta ki Tucker ile birlikte olana kadar .

*
Kısaca kitaptan bahsedecek olursak ; Aden küçüklüğünden beri beynindeki 4 ruh ile yaşamaktadır . Ve bu 4 ruhu nasıl beyninden söküp atacağını bilememektedir. Bu 4 ruhun yeteneklerini hissedebilmektedir . Derdini doktorlara , psikologlara anlatmıştır ama kimse ona inanmamıştır . Ve sonra kendisini akıl hastanelerinden birinde bulur ve hayatı hep ilaçlarla testlerle geçer. Sonra bir gün okula kayıt olmaya karar verir ve hayatı birden 360 derece değişir . Sanrılarında gördüğü kızı Mary Ann zanneder fakat sonra bunun yanlış olduğunu anlar. Daha sonra karşısına Victoria çıkar ve bu sanrılarında gördüğü kızdır. Ona aşık olur ve onun için yapamayacağı şey yoktur. Kızın vampir olduğunu bilmesine rağmen aşkına engel olamaz. Hatta kızın kan kölesi bile olmaya razıdır . Mary Ann her şeyden habersiz esas kızımızdır . Aden'ın hayatına girmesiyle  15 yıllık planı değişir . (15 Yıllık Plan : İyi bir meslek sahibi olmak falan filan .) Neyse .. Mary Ann 'in , Aden üzerinde nötrleştirici bir etkisi vardır . Yani bir nevi kalkan görevi görmektedir . Sonra yolları Riley ve Victoria ile kesişir ve bundan sonra 4'lü olarak takılmaya devam ederler. Ve birlikte oldukları süre boyunca yeni sırlar keşfederler. Mary Ann'in yıllardır annesi bildiği kadın aslında teyzesidir ve biyolojik annesi de zamanda yolculuk yapabilen bir insandır . Ki tam bir insan diyebilir miyiz , orası tam bir muamma. Aynı Aden gibi özelliklere sahiptir . Mary Ann doğduğu zaman doğum sırasında ölmüştür . Onun yerine Mary Ann'e  teyzesi bakmıştır. Ve gerçekleri Mary Ann , Aden'in hayatına girmesi ile yani 16 yaşına gelince öğrenir. Mary Ann'in babası psikologdur ve aynı zamanda Aden'ın da doktorudur . Ki ona inanmadığı için - daha doğrusu karısı da aynı durumda olduğu için- bundan korkar , şaşırır ve tedaviden vazgeçip , görevden ayrılır . Aden ise başka bir doktorun ellerine teslim edilir . Aden ile Mary Ann çok iyi iki dost olmuşlardır. Ve babası bunu öğrenince Mary Ann ' e Aden'dan uzak durmasını söyler fakat Aden bu işin peşini bırakmaz ve hayatı ile ilgili gerçekleri öğrenir . Bu arada Penny , Tucker'dan hamile kaldığı için doğacak olan bebeğin yarı insan yarı vampir olma olasılığı da yüksektir . Aden , Riley , Victoria ve Mary Ann'i çok büyük tehlikeler beklemektedir . Periler , cadılar ve daha bir çok insan üstü yeteneklere sahip varlıklar onlar için tehdit oluşturmaktadır ve tek korunma yolları Mary Ann'dir . Kitapta çok karakter olunca hepsinin ayrı hayat hikayesi ve ayrı sırları ortaya çıkmaktadır  . Ve olaylar silsilesi gittikçe farklı bir boyuta ulaşmaktadır . Kitabı okurken Mary Ann ile Aden yollarının nasıl kesiştiğini , ortak noktalarına ve hayatları ile ilgili çok ilginç sırları da öğrenmiş olacaksınız . Ve 4 ruh'la ilgili de sırlar yer alıyor . Tabi bunu okuyup görmeniz lazım. Daha fazla spoi vermeyeceğim . Kitap 415 sayfa olmasına rağmen kendini okuttu . İçinde her türlü olağanüstü varlığı bulabileceğiniz ve sırlarla dolu hayatların karışımı bir kitap . Şiddetle tavsiye ediyorum .
Küçük bir itiraf ; sayfa 375 de gözlerim doldu . O sahne çok duygusaldı.
"Bunu yapma . Lütfen , bunu yapma .Gitme . Sana ihtiyacım var . Seni tekrar kaybedemem."
"Seni çok seviyorum .Yaptığım en iyi şey ve tek yaşama nedenimsin. Sana hep değer vereceğim . Bunu sakın unutma."
*
Bu kitaba ve yazara bayıldım .  Üslubuna bayıldım. Ayrıca kitabın çevirisi de çok güzeldi ve okurken beni içine çekti . Kesinlikle tavsiye edebileceğim , okurken heyecanla diğer sayfaları çevirmeyi bekleyeceğiniz bir kitap . Bu kitabı alın okuyun ve Aden Stone ile Mary Ann'in  dünyasına merhaba deyin .



Pinterest shareGoogle Plus share

5 yorum:

  1. Tucker yari insan yari vampir degil de. Bir iblis.

    YanıtlaSil
  2. Uzun zaman oldu okuyalı, o yüzden kim kimdi ne değildi hatırlamıyorum ;)

    YanıtlaSil

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI