KGBT 10. Tur || Dengesiz Bir Adamın Anatomisi || Röportaj


Tur kitabımızın yazarıyla güzel bir röportaj gerçekleştirdik. 
Merak edenler için sizi röportaj köşemize alalım! 


Röportaj
1.Öncelikle röportaj teklifimi kabul ettiğiniz için teşekkürler. Klasik bir soru ile başlayalım. Duygu Özlem Yücel kimdir? Kendinizden kısaca bahseder misiniz?
  • Terakki lisesinden mezun olduktan sonra Marmara Üniversitesi Radyo-TV-Sinema bölümünde lisans ve ardından reklamcılık bölümünde yüksek lisansımı tamamladım. Yazarlık serüvenim sırasında iletişim uzmanı olarak danışmanlık alanında çalıştıktan sonra yaşam koçluğu ve NLP uzmanlığı danışmanlık hizmeti vermeye başladım. Halen yaşam koçluğu ve NLP uzmanlığını sürdürüyorum.

2.Yazar olmaya nasıl karar verdiniz?
  • Aslında yazarlık benim için oturup planlanmış bir karar değildi. Kendimi bildim bileli yazdığım için böyle bir tutkunun bir gün mesleğim olacağı kaçınılmaz bir gerçekti diyebilirim.

3.Kurgularınızı oluştururken hangi aşamalara dikkat ediyorsunuz?
  • Kurgularımı oluştururken herhangi bir matematiksel planlamadan çok o karakterleri özümseyip içlerine girerek hikaye boyunca ne yöne gitmek istediklerine kendilerinin karar vermesi için yazığım şeyleri çok fazla sınırlamıyorum. Çoğu zaman karakter kurguyu değiştirebiliyor bile. İç sesime ve karakterlerime güveniyorum.

4.Oluşturduğunuz karakterlerde sizi yansıtan özellikleriniz var mı?
  • Elbetteki var. Hatta çoğu zaman olduğunu bile fark etmediğim özellikleri yazım aşaması bitip baştan okuma kısmına geçtiğimde fark ettiğim bile oluyor. Tamamen beni yansıtmasa da benden bir şeyler taşıması kullandığı bir cümlenin bazen benim hayat felsefeme yakın olması çok fazla karşılaştığım durumlar oluyor.

5.Yazdıklarınızı sosyal platformlarda paylaşıyor musunuz? Ya da paylaşmayı düşünür müsünüz?
  • Daha öncesinde çeşitli platformlarda ve kadın portallarında köşe yazarlığı yapmış biri olarak sosyal platformların gücünün ve kitleye ulaşma hızının ne kadar güçlü olduğunu bildiğimden neden olmasın?


 6.Dengesiz Bir Adamın Anatomisi'nin oluşum sürecinden biraz bahsedebilir misiniz? Yazarken zorlandığınız kısımlar oldu mu?
  • Dengesiz Bir Adamın Anatomisi, Dengesiz Bir Aşkın Anatomisi sayesinde hayat bulmuş bir roman. İlk hikaye o kadar çok sevildi ve benimsendi ki bu gizemli aşkın kadın tarafının yaşadıkları bittiğinde herkes erkeğin aslında ne yaşadığını merak ettiğine dair yorumlar yapmaya başladı. İşte Can ve onun bu aşkı yaşarken içinde kopan fırtınalar ve dengesizlikleriyle mücadelesi de işte böyle başladı.

7.Şu an yazıp karaladığınız bir şeyler var mı? İlerleyen zamanlarda yeni kitaplarınızı görebilecek miyiz? 

  • Şimdilik sürpriz olan bir projemiz var. Yine Dex Plus ile birlikte bu kez çok farklı bir romantik komedi çalışması yapıyoruz. Kesinlikle Türkiye'de daha önce denenmemiş bir kurgu olduğunu söyleyebilirim.


8.Benim gibi kaleminizle ilk defa tanışan okuyucularınız Dengesiz Bir Aşkın Anatomisi'ni okumadan Dengesiz Bir Adamın Anatomisi kitabınızı okuyabilir mi? İkisi arasında bir bağlantı var mı?


  • Elbette okuyabilir. Aynı aşkın bir kadın ve bir erkeğin gözünden ne kadar farklı ve bir o kadar tutkulu bir gizemle yaşanabildiğini, iki karakterin de bu aşkta nasıl fırtınalar yaşayıp nerelere savrulduğunu öğrenmek isteyen herkes iki kitabı da istediği sırayla okuyabilir.

9.Son olarak okuyucularınıza ve yazar olmak isteyen adaylara söylemek istedikleriniz var mı?
  • Her zaman söylediğim gibi yazmaktan adla vazgeçmesinler. Ne kadar çok şey yazarlarsa tarzları ve yazılarındaki dinamik o kadar güçlü bir şekilde yerine oturur. Yazmak bir tutkudur ve bu tutkusu olan herkes için hikayeler koca bir okyanus gibi onları bekler. Cesurca içlerine atlayın yeter..
10.Kitabın son satırlarını yazarken neler hissettiniz? Şahsen ben kendi adıma hiç bitsin istemedim.
  • Kitabın son satırları ve hatta son bölümü benim için en zor olan kısımdı... Bir insanın kendiyle savaşı ve aşkı uğruna verdiği mücadelenin büyüklüğü yaşarken Can'ı ne kadar zorladıysa yazarken de beni duygusal olarak zorladı... Okurken göz yaşlarını tutamayan herkes için söyleyeceğim şey şudur ki ben bile yazarken göz yaşlarımı tutamadım.

Karakter Söyleşisi

*Aslı, Can'ı gördüğün o ilk an da ona aşık olacağını tahmin ediyor muydun?
  • Tabii ki de hayır! İlk tanıştığımızda kendisine o kadar sinir olmuştum ki, ona aşık olmak hayatta başıma gelebilecek en büyük delilikti. Ve ben o deliliğe kapıldım.

*Can, Aslı ile bir geleceğiniz olabileceğine inanıyor muydun?
  • Her zaman için sonuna kadar... O benim sahip olabileceğim tek geleceğimdi.


*Aslı, sen belki de hiç bir zaman bilmeyeceksin ama Can sana evlenme teklifi etseydi kabul eder miydin? Onunla evlenip dengesizliklerine ortak olur muydun?  
  • Bir dakika bile düşünmezdim. Bu öyle bir aşktı ki ben zaten onsuz yarımdım. Onunla ise dünyanın en mutlu ve şanslı insanı. Siz düşünür müydünüz?

Pinterest shareGoogle Plus share

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI