Umutsuz [Kitap Yorumu]

Başını "Young Adult", sonunu "Dram"a bağlayan, bende iki farklı kişinin yazdığı izlenimini veren bir kitap oldu Umutsuz!(Hopeless)

Başta her şey güzel giderken 200lü sayfalardan sonra dram silsilesi ile karşı karşıya kaldım. Yani yazar beni ters köşe yaptı! 

Sky, çok küçük yaşta annesini kaybetmiş, polis olan babası ile yaşayan ve yalnız büyüyen bir çocuktur. Annesinin kaybından sonra iyice yalnızlaşan Sky, babasının şefkatiyle teselli bulmaktadır.

Babasının sarhoş olduğu bir gece odasına girmesi ile 5 yaşındaki Sky'nin hayatı alt üst olur. Başına gelen kötü olaydan sonra kendini kaybeden Sky'nin yardımına hiç tanımadığı biri koşar. Sky, bir gün bahçelerinde arkadaşları Dean Holder ve Less ile oynarken bir arabanın evlerine doğru yaklaştığını görür.

Ve Sky oarabaya binip kötü geçmişinden, babasından ve arkadaşlarından uzaklaşıp yeni bir hayata başlangıç yapar. Kacey, başta Sky'i korumaya çalışsa da karşısına Holder'ın çıkmasıyla her şey alt üs olur.

Sky'nin hayal meyal hatırladığı şeyler Holder'ın gelmesiyle hafızasının yerine gelmesini tetikler ve Sky geçmişinde kalan parçaları yavaş yavaş birleştirdiğinde acı gerçekle bir kez daha karşılaşır. Babasının ona yaşattıklarını, Kacey'in aslında öz halası olduğunu öğrenir.

Bunların üstüne Holder'ın da küçükken oynadığı arkadaşı olduğunu öğrenmesiyle bütün dünyası yeniden alt üst olur. Babası ile hesaplaşmaya gittiğinde onun gözlerinin önünde kendini vurması ile bir kez daha yıkılır.

Üzüntü ve gerçekler Sky'i boğarken Holder'ın varlığı ona ilaç gibi gelmektedir. Ve Sky'nin ihtiyacı olan tek şey biricik aşkı ve dostu Dean Holder'dır.
"Abi çok iyi ya!"  dedirtti bu kitap bana! Uzun zamandır okuduğum en iyi kitaplardan biriydi bana göre. Yeri geldi güldüm, yeri geldi hüzünlendim. Bütün duyguları yaşatan bir kitap oldu Umutsuz! Okumayanlara severek önereceğim kitaplar arasına girmiş bulunmakta kendisi. Bu kadar yorumdan sonra puanım; 
Pinterest shareGoogle Plus share

4 yorum:

  1. Başlarda bol bol kahkaha attıran sonuna doğru da ağlatan bir kitap :D Şuana kadar beğenmeyene rastlamadım :) Kurgu , üslup her şey muhteşemdi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen, yazar şaşırtmayı ve okuyucu ters köşe yapmayı biliyor. Benim de takibe aldığım yazarlardan biri oldu artık Colleen ;)

      Sil
  2. Muhteşem bir kitaptı. Bu arada yorum spoiler içermiiş sanki tatlım, babasının odaya girdiğini sonlarda falan öğreniyorduk diye hatırlıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Babası ile olan olayları sonlara doğru öğreniyoruz. Spoiler olmadan yorum mu olurmuş canım :D

      Sil

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI