35. TÜYAP FUAR MACERASI / 2016


Merhaba!
Nereden başlasam bilemiyorum. Benim için dolu dolu geçen bir fuar oldu. Benim için yorucu geçti. Ama inanın yorgunluğuma değdi. O ortam yetiyor. Kitap kurdu olan yeni insanlarla, yazarlarla tanışmak çok güzel bir his. Sizinle ortak bir payda da buluşan insanlarla yüz yüze görüşmek çok güzel bir his. Fuarları bu yüzden çok seviyorum. Görüşüp, tanıştığımız, tanışamadığımız, gelen gelmeyen, beni yalnız bırakmayan herkese teşekkür ederim. :)

Fuar boyunca Mendirek Yayınlarında görev aldım. Fuarı genel olarak değerlendirdiğimde hafta içi çok yoğun geçmese de hafta sonu oldukça kalabalıktı.Özelikle son hafta bir dakika bile oturmadım. Sürekli ayaktaydım. Ama yine de o ortam insana enerji veriyor. 

Fuardaki indirimler konusuna gelecek olursak; pek indirim yoktu arkadaşlar. Belli başlı yayınevleri dışında indirim yapan yayınevi yoktu. Aspendos Yayınlarında 10 TL'lik kitaplar vardı. Dokuz ve İndigo Yayınlarında da aynı durum söz konusuydu. Martı ve Novella zaten indirimleri ile gönlümüzün yayınevi. Dex Yayınlarında da bazı kitaplar da 5 - 10 - 15 TL'lik indirimler mevcuttu. Yeni çıkan kitaplarında yanlış hatırlamıyorsam %20 indirim vardı. Pegasus Yayınları ise fiyatları ile cüzdanımızı yakıp kül ediyor. Ben yayınevinden kitap almadım. Şöyle bir bakıp geçtim arkadaşlar. Kimse kusura bakmasında bir kere okuyup sonra rafa kaldıracağım kitaba 40 TL para veremem. Onun yerine gider başka yayınevlerinden istediğim kitapları alırım. 

Nemesis Yayınları bu fuar beni oldukça şaşırttı. İndirimleri ile uğrak yerlerimden biri olan Nemesis Yayınları bu fuar indirim yapmamıştı. Ciltli kitaplarını 20 TL ciltsiz kitaplarını 15 TL'den veriyorlardı. Nemesis Yayınlarından alacağım kitaplar vardı fakat beklediğim gibi indirim bulamayınca sadece göz atmakla yetindim. Olmadı Nemesis, yakıştıramadım sana. :(

Agapi Yayınlarında 10 TL'lik kitaplar mevcuttu. Diğer kitaplarında ne kadar indirim vardı hatırlamıyorum. İndigo Yayınlarında 10 - 15 - 20 TL'lik kitaplar mevcuttu. Diğer yayınevlerine göre indirimleri uygundu bence. Ephesus Yayınlarında da yanlış hatırlamıyorsam %25 - 30 indirim mevcuttu. Çok istediğim kitaplar olunca görür görmez aldım. Mortena Yayınlarında da pek bir indirim yoktu. Ama çok istediğim kitaplar olunca almadan duramadım. :D

Gelelim sahaflara. Bu yıl pek fazla sahaf yoktu arkadaşlar. Ve bu durum canımı sıktı açıkçası. Ben sahaflardan eksiklerimi tamamlarım diyordum. Ama aradığımı bulamadım. Hem sahaf yoktu hem de çok fazla çeşit kitap yoktu. Umarım diğer fuarlarda bu açığı kapatırlar.


Genel olarak baktığımda belli başlı yayın evleri dışında pek indirim yoktu. Fuarla ilgili değinmek istediğim bir konu var. İnsanlarda fuar bilinci oluşmamış arkadaşlar. Kitap almaya geliyorlar ama istedikleri kitabın yazarı kimdir, hangi yayın evine aittir bilmiyorlar. "Şu kitap sizde var mı? Şu kitabı nereden bulabilirim?" tarzı o kadar çok soruyla karşılaştım ki.. Bildiklerimden yola çıkarak yardımcı olmaya çalıştım. Ama bu böyle olmaz. Yapmayın! Bir kitap arıyorsanız hangi yayın evi ve yazara ait olduğunu bilin ki kendinizi de başkalarını da zor duruma düşürmemiş olursunuz. Bu da benim naçizane fikrimdi. (=

Fuar ile ilgili görüşlerim bu kadar. Fuarda aldığım görselleri de satır aralarında paylaştım. Benim için dolu dolu geçen güzel bir fuar oldu. Yeni fuarlarda, yeni yazılarımda görüşmek üzere..

Okuduğunuz için teşekkürler. (= 
Pinterest shareGoogle Plus share

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI