Ah Be Sevgilim || Yorum



- Ah Be Sevgilim, Seda Özay'ın okuduğum ikinci kitabı. Ve her kitabın da çıtayı bir tık daha yükselttiğini keşfettim. İlk "Benzemez Kimse Sana" kitabını okumuştum. Ah Be Sevgilim'i daha çok sevdiğimi söyleyebilirim.

- Yazarın böyle şiirler bir kalemi var. Kelimeleri kullanışı.. Nasıl desem sanki böyle dans ettiriyormuş gibi. Dili de oldukça akıcı. Tabi ben sınav haftasında olduğum için bu kısacık kitabı ün günde bitirebildim. Okuma hızımı da düşünürsek acınası haldeyim. :D Ama sizin okuma hızınız ortalamanın üstündeyse bir, iki saatte bitirebileceğinizi düşünüyorum.

- Konusunda bahsedecek olursam; Verda, anne ve babasının sevgisinden mahrum, anneannesi ile büyümüş esas karakterimiz. Yani yaralı bir kız çocuğu hala. Anne ve babasız büyüdüğü için kendini her şeye, herkese kapamış. Onu bıraktıkları için ailesi kızgın ve bu kızgınlığından dolayı geçmişe takılıp kalmış.

- Adakule de Caffe Coffee (Masal Evi) dükkanını işletiyor. Kendinden o kadar kopuk ki.. Başkalarının hayatları ile kendini meşgul ediyor. Aşkı da hiç tatmamış, hep uzak durmuş, kaçmış.

- Derken bi gün dükkanında bir çanta buluyor ve merakına yenilip içini açıyor. İçinden bir sürü mektup çıkıyor. Kendine engel olmak istese de dayanamıyor ve mektupları tek tek okumaya başlıyor. Her şeyden habersiz mektupları okurken kendi hayatına dair satırları okuduğundan bir haberdir.

- Sonra karşısına Cihangir çıkıyor. Bir an da düşüveriyor hayatına. Cihangir her gün geliyor Masal Evi'ne. Verda için. Verda'nın da dikkatini çekiyor bu durum. İkisinin de birbirlerinden hoşlandıkları belli.. Ve konuşmaya başlıyorlar.. Konuştukça birbirlerine açıyorlar kendilerini..

- Kitap bir karakter bakış açısıyla bir de ilahi bakış açısıyla yazılmıştı. Ve bu durum beni rahatsız etti açıkçası. Bölünmeme, dikkatimin dağılmasına sebep oldu. Sadece ilahi bakış açısıyla yazılsaydı daha güzel olurdu diye düşünüyorum.

- Kitabın içerisindeki mektuplar "Adamın Teki" tarafından Dora'ya yazılmış. Başlarda Dora'nın ve Adamın Teki'nin kim olduğunu anlayamasam da ve kitabı kafa karışıklığı ile okusam da son bölümleri okurken tabiri caizse ağzım açık kaldı. Beni oldukça şaşırttı. Kısa ve özdü. Aynı zamanda şiirsel bir anlatımı vardı. Bazı şeyler havada kalmış gibi geldi bana ama güzeldi yine de.. 


- Yolculuk esnasında ya da kafanızı dağıtacak bir şeyler arıyorsanız "Ah Be Sevgilim"e bir şans verebilirsiniz. (=
Pinterest shareGoogle Plus share

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI